آمادگی مؤدیان جهت بهره مندی از مزایای مالیات

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بر آمادگی مؤدیان جهت بهره مندی از مزایای مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۸ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسن کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی  با اشاره به تمدید ۲ ماهه مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی، از صاحبان مشاغل خواست پیشاپیش مقدمات لازم برای برخورداری از مزایای مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۸ را انجام دهند.

کوماسی گفت: مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد سال ۱۳۹۸ برای صاحبان مشاغل تا پایان مرداد ماه و برای اشخاص حقوقی تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال نیز مانند سنوات گذشته امکان استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای برخی مشاغل مهیا می‌شود، افزود: هنوز شرایط استفاده از این تبصره توسط سازمان اعلام نشده است، ولی بهتر است مؤدیان مالیاتی پیشاپیش مقدمات لازم در این زمینه را انجام دهند تاگرفتار روز‌های پرترافیک مالیاتی که زمینه را برای گسترش بیماری کرونا مهیا می‌کند، نشوند.

کوماسی  افزود: در این زمینه لازم است مؤدیان هر چه زودتر مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ خود را قطعی کنند چراکه یکی از شروط اولیه تعیین مالیات مقطوع، قطعیت مالیات سال قبل است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه پرداخت بدهی قطعی سال قبل و سایر معوقات از دیگر شروط بهره مندی ازمزایای مالیات مقطوع است افزود: محتمل است که ثبت پایانه فروشگاهی در سامانه مالیاتی برای مؤدیانی که مکلف به این امر شده اند نیز به عنوان شرط استفاده از تعیین مالیات مقطوع مطرح گردد.

کوماسی گفت: در سال‌های گذشته استقبال خوبی ا ز مالیات مقطوع در استان شد به طوری که در سال گذشته ۶۷ درصد پرونده‌های مالیاتی صاحبان مشاغل در استان با استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، به سرعت و سهولت قطعی شد و هیچ مامور مالیاتی جهت رسیدگی، به این قبیل مؤدیان مراجعه نکرد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.