نرخ‌گذاری مسکن در لرستان

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان از نرخ‌گذاری واحد‌های مسکونی در این استان خبر داد و گفت: کمیته نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحد‌های مسکونی در شهر‌های لرستان با هدف تعدیل قیمت خرید و فروش و اجاره‌بهای مسکن تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان از نرخ‌گذاری واحد‌های مسکونی در این استان خبر داد و گفت: کمیته نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحد‌های مسکونی در شهر‌های لرستان با هدف تعدیل قیمت خرید و فروش و اجاره‌بهای مسکن تشکیل شود.
رضا خالقی در حاشیه شورای مسکن با اشاره به موضوع تورم بخش مسکن و اجاره‌بها در این استان اظهار داشت: شناسایی و الحاق اراضی حریم شهر‌ها از طریق خرید اراضی توسط راه و شهرسازی و با هدف تولید واحد‌های مسکونی مناسب برای متقاضیان و هم‌چنین شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی و انتقال اسناد آن‌ها در راستای اجرای طرح اقدام ملی توسط راه و شهرسازی لرستان از مهم‌ترین مصوبات جلسه شورای مسکن در لرستان است.

او افزود: در جلسه شورای مسکن لرستان مقرر شد‌ه‌است که راه‌وشهرسازی با همکاری کانون کارشناسان رسمی دادگستری، اداره امور مالیاتی، اتحادیه مشاورین املاک نسبت به نرخ‌گذاری قیمت خرید و فروش و اجاره‌بهای مسکن در لرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان در رابطه با کنترل قیمت خرید و‌فروش مسکن و قیمت اجاره‌بها در این استان عنوان کرد: با توافق اعضای شورای مسکن استان لرستان مصوب شد کمیته نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحد‌های مسکونی در شهر‌های این استان باهدف تعدیل قیمت خرید و فروش و اجاره‌بهای مسکن تشکیل شود.

او بیان کرد: در راستای کنترل قیمت خرید و فروش مسکن و اجاره‌بها مقرر شده‌است پس‌از تصویب کمیته مذکور، هر گونه معامله و تنظیم قرارداد‌ها منوط به تأیید نظریه کارشناسان رسمی دادگستری استان لرستان در چارچوب قیمت‌گذاری منطقه‌ای شود.

خالقی با اشاره به تأمین مصالح ساختمانی در لرستان گفت: در راستای ایجاد واحد‌های تولیدی مصالح و نهاده‌های ساختمانی در این استان و جذب سرمایه‌گذار و نیز توسعه شهر‌های کوچک مقرر گردید فراخوانی برای جلب سرمایه‌گذاران با توجه به ظرفیت‌های مناطق انجام و صدور مجوز نیز تسهیل شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: در راستای کنترل قیمت خرید و فروش و اجاره‌بهای مسکن پس‌از نهایی‌شدن نرخ‌گذاری، دستگاه قضایی و دادستان مرکز این استان و شهرستان‌ها برای کنترل قیمت‌ها با خاطیان براساس ضوابط قانونی برخوردی قاطع داشته باشد.

خالقی از تعیین مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه در شهر‌های استان لرستان خبر داد و تصریح کرد: براساس نظرات اعضای شورای مسکن مقرر گردید با همکاری شهرداری‌ها و واحد‌های خدمات‌رسان ظرف چهار ماه خانه‌های خالی از سکنه در این استان شناسایی شوند.

انتهای پیام/ ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار