جمعیت حیات وحش در خلخال افزایش یافت

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: با نهادینه شدن فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست در خلخال جمعیت حیات وحش این منطقه بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل در نشستی با فرماندار خلخال گفت: تلاش‌های محیط‌بانان تلاشگر و همراهی بسیار خوب مردم منطقه در حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی و زیستگاه‌های وحوش موجب افزایش جمعیت وحوش در مناطق حفاظت شده بویژه جمعیت کل و بز شده است.

او با تقدیر از حمایت فرماندار خلخال از برنامه‌های زیست محیطی در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان اظهارداشت: مشاهده حیوانات وحشی و نادری همچون پلنگ در جوار محیط‌های انسانی و در عمق ۱۳ کیلومتری منطقه حفاظت شده آق‌داغ حاکی از وجود فرهنگ غنی حفاظت از محیط زیست در بین مردم است.

فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: نوع نگرش مدیریت محیط زیست استان اردبیل به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در این شهرستان مثبت و تسهیل‌گر بوده است.

فریدون بابایی افزود: آموزش‌های ارائه شده از سوی محیط‌بانان منطقه به اهالی روستا‌های واقع در منطقه حفاظت شده کمک بزرگی به حفظ حیات وحش منطقه و آشتی مردم با طبیعت است.

او گفت: اعتبارات استانی امسال اداره حفاظت محیط زیست خلخال در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات قابل توجه خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.