خانه تاریخی ستارخان امسال ساماندهی می‌شود

شهردار تبریز از ساماندهی و توسعه خانه تاریخی ستارخان سردار ملی تا پایان سال با تملک املاک اطراف این خانه مهم تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،شهین‌باهر شهردار تبریز روز پنجشنبه در بازدید از خانه ستارخان و رسیدگی به مشکلات اهالی ساکن در این محله،گفت: تلاش داریم کار ساماندهی فضای باز و ایجاد فضای سبز محدوده این خانه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

او با بیان اینکه توسعه این مجموعه برابر طرح موجود لازم الاجراست، افزود: املاکی به منظور توسعه خانه ستارخان باید تملک می‌شد که همچنان این موضوع بلاتکلیف مانده و طی بازدید امروز مقرر شد ساماندهی اطراف این مجموعه و تملک املاکی که برای توسعه این مجموعه مورد نیاز است، انجام شود.

او با بیان این‌که خانه ستارخان می‌تواند محلی برای مراجعه گردشگران داخلی و خارجی و نمایانگر تاریخ تبریز باشد، گفت: باید بین شهرداری تبریز با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هماهنگی انجام شده و توافقاتی در خصوص مدیریت این خانه گرفته شد.

شهردار تبریز گفت: خانه ستارخان و سردار ملی به نوعی شناسنامه و هویت تبریز بوده و بر همین اساس ضروری است این خانه به جاذبه گردشگری و هویت تاریخی تبریز تبدیل شود.

او گفت: ستارخان نماد مقاومت در برابر استبداد و هویت مردم آذربایجان بوده که همواره به او افتخار کرده‌ایم.

او افزود: شهرداری، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها باید دست به دست یکدیگر داده تا چنین مجموعه‌هایی بیش از پیش معرفی، احیا و در اختیار مردم شریف تبریز و گردشگران قرار گیرد.

خانه تاریخی ستارخان سردار ملی، مربوط به دوره پهلوی است و در تبریز، خیابان شمس تبریزی، کوی امیرخیز، کوچه ستارخان غربی، کاشی ۲۱ واقع شده و در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۷۴۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ستارخان قراچه‌داغی (۲۸ مهر ۱۲۴۵ –۲۵ آبان ۱۲۹۳) از سرداران جنبش مشروطه ایران ملقب به «سردار ملی» است که در برابر نیرو‌های دولتی ضد مشروطه در تبریز ایستاد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار