مشترکان کردستانی مصرف برق خود را مدیریت کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان گفت:مشترکان مصرف برق خود را مدیریت کنندتا شاهد خاموشی و قطعی برق نباشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت:طبق آمار اعلام شده، مصرف برق مشترکان کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد که در کردستان این افزایش حدود نصف میانگین کشوری است.

اوافزود:مصرف برق مشترکان این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

لهونیان پیک مصرف روزانه برق را در کشور بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ اعلام کرد و یادآور شد: نیاز است مشترکان در این ۲ دوره زمانی مصرف برق را مدیریت کنند تا فشار بر روی شبکه کاهش یابد و شهد خاموشی و قطعی برق نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه مدیریت مصرف به معنای عدم استفاده از کولر یا تجهیزات برقی نیست، افزود: در صورتی که دمای کولر گازی در ساعات اوج مصرف برق روی ۲۴ یا ۲۵ درجه تنظیم شود، کمک بسیار زیادی به کاهش بار مصرف در شبکه خواهد کرد.

لهونیان یادآور شد: بهتر است در این ساعات استفاده از وسایل پرمصرف از جمله جاروبرقی، ماشین لباسشویی، ظرفشویی، اتو و موارد مشابه خودداری شود و آن را به ساعات پایانی شب یا ابتدایی روز موکول کرد.

وی بیان کرد: سرویس و روغنکاری سالیانه و تعویض پوشال، نصب سایبان روی کولر آبی برای کاهش مصرف و استفاده کمتر از دور تند، موجب کاهش مصرف برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: استفاده از لامپ‌های LE، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی روز در ساعات بعدازظهر و نزدیک غروب آفتاب از دیگر راه‌های کاهش مصرف برق در فصل گرما است.

لهونیان بر لزوم استفاده از کولر آبی روی دور کُند در ساعات پیک مصرف روزانه تاکید کرد و گفت: با رعایت نکات ذکر شده، مصرف برق در کشور ۲۰ هزار مگاوات کمتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان گفت:با توجه به افزایش دمای هوا، مشترکان مصرف برق خود را مدیریت کنندتا شاهد خاموشی و قطعی برق نباشیم.

وی از بسته‌های تشویقی وزارت نیرو برای مشترکان کم‌مصرف در بخش‌های مختلف خبر داد و اضافه کرد: از اول خرداد امسال مشتریان خانگی که الگوی مصرف را رعایت کنند ۱۶ درصد کمتر از مشترکان پرمصرف بهای برق مصرفی خود را پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: شرکت توزیع استان تدابیری را در نظر گرفته است تا مصرف برق در ساعات اوج بار مدیریت شود و تابستانی بدون خاموشی و قطعی برق بدلیل افزایش مصرف را سپری کنیم.

در حال حاضر ۶۶۳ هزارمشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.