خانی: رئیس جدید فدراسیون ووشو زمان مسابقات لیگ را مشخص می‌کند

سرپرست جدید لیگ ووشو گفت: رئیس جدید فدراسیون درباره زمان برگزاری لیگ ووشو تصمیم گیری می‌کند.

خانی: رئیس جدید فدراسیون ووشو زمان مسابقات را مشخص می‌کندمهدی خانی سرپرست جدید کمیته مسابقات و لیگ ووشو  در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه هایش اظهار کرد: من چندسالی دبیر کمیته مسابقات ووشو بودم به همین علت با فضای حاکم در این رشته ورزشی آشنایی دارم. همچنین با توجه به اینکه مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو قرار است اوایل تیرماه برگزار شود برنامه ریزی لیگ به بعد از مجمع موکول شده است.

خانی بیان کرد: مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ ووشو و مسابقات قهرمانی کشوری برای انتخابی تیم ملی را باید برگزار کنیم که منتظر انتخاب رئیس جدید فدراسیون هستیم تا او در این باره تصمیم بگیرد. علاوه بر این ستاد مبارزه با کرونا هم باید اجازه برگزاری مسابقات را بدهد تا بتوانیم برنامه ریزی برای رقابت‌های ووشو انجام بدهیم. در حال حاضر مجوز فعالیت تالو صادر شده است، اما به بخش ساندا اجازه ندادند.

سرپرست جدید لیگ ووشو اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از هر گروه ۲ تیم بالا می‌آیند که آن‌ها به صورت ضربدری با هم بازی می‌کنند و تیم‌های برنده راهی فینال می‌شوند. به هر حال مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ ووشو را در بخش بانوان و آقایان طی ۲ روز به پایان می‌رسانیم.

او درباره اینکه وضعیت لیگ ووشو به چه صورت است، گفت:  خدا را شکر لیگ پویایی داریم و استقبال از مسابقات  ووشو به حدی بوده که سقف تیم‌ها زوج می‌شود و مجبور هستیم عذر برخی از تیم‌ها را بخواهیم. ما برای انجام بازی‌های لیگ مشکلی نداریم و در صورتی که شرایط فراهم شود مسابقات را برگزار می‌کنیم. مسابقات آسیایی و جام جهانی ووشو به تعویق افتاده، اما زمان جدید این رقابت‌ها هنوز اعلام نشده است.

خانی درباره اینکه استعداد‌های ووشو می‌توانند به تیم ملی راه یابند، گفت: بله خوشبختانه سرمربیان تیم ملی در لیگ ووشو هستند و نگاه جامعی به مسابقات دارند. کادر فنی برای انتخاب تیم ملی ووشو برنامه مدون و منظمی دارد و امکان ندارد ورزشکاری که لیاقت پوشیدن لباس تیم ملی را دارد جا بماند.

سرپرست جدید لیگ ووشو درباره اینکه مبالغ اندک قرارداد‌ها باعث می‌شود که ورزشکاران استقبال چندانی نکنند، بیان کرد: مبالغ قرارداد‌های رشته‌های رزمی در یک سطح قرار دارد و ووشو هم از این قاعده مستثنی نیست.

او در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانم به خانواده ووشو خدمت رسانی خوبی کنم و روند رو به رشد این رشته ورزشی ادامه یابد.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار