مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا در اردبیل کاهش می‌یابد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: شکاف دیجیتالی بین شهر‌ها و روستا‌های استان اردبیل کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در مراسم ارتقا سایت روستای عمران آباد شهرستان اصلاندوز به تکنولوژی نسل سوم گفت: برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر‌ها و روستا‌های استان اردبیل در تلاش هستیم.

او افزود: ارائه اینترنت پرسرعت در روستا‌های استان اردبیل، توسعه فیبر نوری روستایی، نصب و راه اندازی دستگاه خودپرداز بانکی (ATM) و اتصال مدارس روستایی و شهری دولتی به شبکه ملی اطلاعات از جمله پروژه‌های روستایی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به ارتقای سایت روستای عمران آباد شهرستان اصلاندوز به تکنولوژی نسل سوم گفت: تجهیزات مربوط به تکنولوژی نسل سوم شبکه ارتباطات سیار همراه اول با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال از محل طرح USO در روستای عمران آباد شهرستان اصلاندوز نصب و راه اندازی گردید و در حال حاضر امکان بهره برداری از خدمات اینترنت پرسرعت در محل مذکور وجود دارد.

رزمی ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه USO در استان و کسب رتبه برتر در بین استان‌ها عنوان کرد: در پروژه USO به مناطق محروم روستایی، کوهستانی و گردشگری توجه بیشتری شده است و در سال ۱۳۹۸، ۱۶۲ کیلومتر فیبر نوری روستایی اجرا شده و در فاز دوم توسعه فیبر نوری در سالجاری ۱۵۰ کیلومتر در مناطق روستایی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
روستای لنج آباد مشگین آنتن دهی موبایل ندارد!!!!!!!! خط تلفن فقط برای چندین خانوار وجود دارد خواهشا رسیدگی کنید اگر مسئول این کار مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است!!!!!1
آخرین اخبار