۲ طرح کشاورزی و دامپروری در سلسله به بهره برداری رسید

همزمان با دومین روز از هفته جهاد کشاورزی ۲ طرح کشاورزی و دامپروری در سلسله به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رییس جهاد کشاورزی سلسله  در حاشیه بهره برداری از ۲ طرح کشاورزی و دامپروری در سلسله گفت: برای طرح پرواربندی ۲۵۰ راسی گوساله در روستای دکاموند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و ۲۵۰ میلیون تومان نیز سهم آورده متقاضی بوده که با بهره برداری از این طرح پنج فرصت شغلی مستقیم و ۱۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد شده است.

رضا سوخته زاری افزود: همچنین یک طرح ۲۳ هکتاری اجرای شبکه آبیاری تحت فشار با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات در روستای خلق آباد به بهره برداری رسید که زمینه اشتغال ۶ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرد.

او با اشاره به اینکه ۵۰۰ هکتار اجرای شبکه آبیاری تحت فشار با اعتبار ۶ میلیارد تومان در سلسله آماده بهره برداری است افزود: با اجرای این طرح، میزان اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار در شهرستان به ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار می‌رسد.

سوخته زاری ادامه داد: با توجه به وجود ۷۲ طرح در زیربخش دام با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان و ظرفیت یکهزار راس دام سنگین و پنج هزار راس دام سبک در سلسله، این طرح‌ها اکنون با ۴۰ درصد ظرفیت واقعی در حال فعالیت هستند و، چون با گرانی مصالح و همچنین گرانی قیمت دام مواجه شده اند برای تکمیل ظرفیت واقعی به ۶ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار