استاندار کردستان از اتخاذ تصمیمات مهم و حیاتی برای توسعه گردشگری و اقتصادی در سروآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در سفری یک روزه به منطقه سروآباد و مجتمع پرورش آبزیان دیوزناو گفت: فاز نخست مجتمع پرورش ماهیان سردآبی سال‌ها قبل در این منطقه ایجاد شده است و در این سفر تصمیم گرفته شد تا عملیات اجرایی فاز دوم پرورش ماهی را آغاز کنیم.

او ظرفیت اسمی تولید ماهی در حال حاضر را ۳٨۰ تن در سال ذکر کرد و اظهار داشت: با اتمام و بهره برداری فاز دوم مجتمع پرورش ماهی دیوزناو ظزفیت تولید آبزیان به هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید که می‌تواند تحولی مهم در اشتغال و درآمد مردم ایجاد کند.

مرادنیا در ادامه به برنامه انتقال دو و نیم مگاوات برق به منطقه دیوزناو اشاره کرد و گفت: به گفته مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی با برق رسانی به این مجتمع، تولید ماهی تا پنج هزار تن افزایش می‌یابد.

استاندار کردستان مجموع اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی برای اتمام فاز دوم پرورش ماهی دیوزناو را ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اعتبار مورد نیاز برای فاز دوم با کمک و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی تامین خواهد شد.

مرادنیا در ادامه با بیان اینکه جغرافیا و طبیعت منطقه مستعد پذیرش گردشگر در فصل‌های گوناگون است، گفت: جاده روستا‌های جولانده و و دیوزناو بسیار نامناسب است و امروز به مردم وعده دادیم تا این جاده مناسب سازی و آسفالت شود تا بتوانند تولیدات خود را بهتر و سریعتر به بازار مصرف برسانند.

استاندار کردستان همچنین وعده احداث مدرسه را به مردم دیوزناو را داد.

مجتمع پرورش ماهی دیوزناو کە عملیات اجرایی آن از سال ۱۳٨۰ آغاز شد فاز اول آن در سال ٨۹ به بهره برداری رسید.

هم اکنون در فاز نخست این پروژه سالانه ۳٨۰ تن ماهی قزل آلا تولید می‌شود که با تکمیل و بهره برداری از فاز دوم میزان تولید ماهی به هزار و ۵۰۰ تن افزایش می‌یابد و برای هزار و ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.