گزارش؛

پیش بینی بازار بورس در هفته آینده/سکه و طلا در انتظار ارزانی

پیش بینی می شود بازار سرمایه هفته آینده با رشد منطقی همراه با سود قابل قبول شرکت ها رو به رو شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین هفته خرداد ۹۹  با رشد نرخ ارز و سکه آغاز شد  به طوری که شاهد نوسان‌های رو به رشدی در این بازار بوده‌ایم از طرف دیگر بازار بورس با رشد شاخص کل همراه بود و این موضوع بیانگر آن است که بازار سرمایه از رونق خوبی نسبت به هفته گذشته برخوردار است.

البته نباید فراموش کرد که بازار نفت در سطح جهانی نیز دچار کاهش قیمت شد چراکه میزان ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا افزایش یافته است و نگرانی از مازاد عرضه و کاهش تقاضای برای مصرف سوخت در آمریکا سبب شد تا قیمت نفت کاهش یابد.

افزایش اونس جهانی مهم ترین عامل گرانی طلا و سکه 

نادر بذرافشان دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روند قیمتی بازار طلا و سکه در سومین هفته خرداد صعودی بوده است و  اونس جهانی  به طور متوسط حدود  ۴۰ دلار  در این هفته  افزایش داشته است که در بازارهای داخلی نیز تأثیر گذاشته است.

او بیان کرد: افزایش نرخ ارز یکی از عوامل گران شدن  قیمت طلا و سکه در بازاراست   اما اصلی ترین عامل آن افزایش اونس جهانی است که روند صعودی نرخ سکه و طلا  در چنین شرایطی طبیعی است و با این ۲ عامل رابطه مستقیم دارد.

بذر افشان اظهار کرد: همچنان در بازار با کمبود تقاضا برای سکه و طلا مواجه هستیم  و به بیان دیگر میزان فروش مصنوعات طلا و سکه در بازار تقریبا به صفر رسیده است.

دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران گفت: با مدیریت و کنترل بیشتر بانک مرکزی در بازار ارز و ایجاد ثبات در قیمت ارز باعث می شود نرخ طلا و سکه از نوسان کمتری برخوردار باشد که دراین صورت افزایش قیمت طلا و سکه دور از انتظار است.

 از خرید طلا و سکه در فضای مجازی جدا خودداری کنید 

بذر افشان درباره فروش مصنوعات طلا در فضای مجازی گفت:گاهی  افراد سود جویی که جواز کسب ندارند  در فضای مجازی اقدام به فروش سکه و مصنوعات طلا  می کنند که توصیه می‌شود افراد  به صورت حضوری و از واحد‌هایی که جواز اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران  را دارند کالای مورد نظر خود را  خریداری کنند و از خرید در فضای مجازی جدا خودداری کنند چراکه با مشکلات فنی مواجه خواهند شد به عنوان مثال ممکن است طلای خریداری شده ۱۸ عیار نباشد و  از  ارزش کمتری برخوردار باشد یا در کالای فروخته شده از روکش طلا استفاده شود و در حقیقت بدل باشد.

او تصریح کرد: حباب سکه در آخرین روز کاری حدودا ۴۰۰ هزار تومان بوده است.


بیشتر بخوانید


قیمت نفت کاهشی شد 

قیمت هر بشکه نفت برنت  که روز سه شنبه حدود یک درصد افزایش یافته بود با ۵۷ سنت معادل ۱.۴ درصد افت کرد و  قیمت نفت خام آمریکا نیز  در روز سه شنبه شاهد رشد حدودا ۲ درصدی بود با ۶۸ سنت معادل ۱.۸ درصد کاهش یافت.

قیمت هر دو شاخص نفتی روز دوشنبه به بالاترین رقم در طی ۳ ماه گذشته رسید، اما برخی تحلیلگران معتقدند قیمت‌ها خیلی سریع بالا رفته در حالی که شیوع کرونا در جهان هنوز کنترل نشده است.

بر خی از تحلیلگران معتقدند کاهش قیمت نفت برنت به احتمال زیاد به برداشت سود‌های سرمایه گذاران پس از افزایش قیمت‌های اخیر بر می‌گردد. این در حالی است که هیچ تغییر کلیدی در عوامل بنیادین حاکم بر بازار رخ نداده که توجیه کننده این تغییر جهت باشد.

نوسان همراه همیشگی بازار بورس است؛ سهامداران آماده باشند

 حامد ستاک کارشناس بازار سرمایه  در گفت‌وگو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: افراد حرفه‌ای که در بازار سرمایه معامله می‌کنند  همواره با صعود و نزول در بورس آشنایی دارند و آن را جزء جدا نشدنی بورس می‌دانند اما  سهامدارانی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند با تغییرات شاخص بورس دچار هیجان در معاملات خود می‌شوند.

او بیان کرد: به سهام‌دارانی که از تجربه کمتری برخوردار هستند پیشنهاد می‌شود نسبت  به بازار سرمایه دید بلند مدت داشته باشند چون  در بازارهای مالی دیگر  شاخصی به صورت لحظه‌ای نوسان‌های قیمتی را  نشان نمی‌دهد که در نتیجه  کمتر شاهد هیجانات معاملاتی در آن‌ها هستیم.

ستاک افزود: از مزیت بازار  سرمایه قدرت نقد شوندگی آن است و در هر زمان می‌توانید شاهد ارزش  سهام خود در محل تلاقی عرضه و تقاضا معاملات باشید.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر تازه واردها در بورس دید بلند مدت نسبت به بازار سرمایه داشته باشند و سهام شرکت‌های سود ده  را انتخاب کنند قطعاً به سود مورد نظر خود در بلند مدت می‌رسند.

او در پایان گفت: پیش بینی می شود روند بازار سرمایه در روزهای آینده رو به رشد باشد و در صورتی این رویه تغییر خواهد کرد که اتفاق تاثیر گذاری در اقتصاد کشور رخ دهد.

چه زمانی نرخ طلا کاهش می یابد؟ / بورس پس اندازی بلند مدت برای سرمایه گذاری/ نرخ دلار و یورو وارد فاز جدید می شود / ارزش سهام عدالت چقدر است ؟ /سبقت بازار بورس از ارز و سکه /سوددهی بیشتر بازار سرمایه نسبت به بازار های مالی دیگر/ با کاهش تقاضا نرخ نفت افت کرد/ بازار طلا و ارز رکورد زد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی.م
۱۶:۵۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بیشترین ضربه اقتصادی در کشور ما نضیب کارکران و کارمندان شده دلالان .و سرمایه داران راحتر از همیشه زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۵:۲۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چرا ریال دخله دلار خرجه

اخرشه همه تو این کشتی میمیرن حالا بالا وایسین ب غرق شدن ما بخندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دولت بی تدبیر وناامیدی ...ناامیدی را دادی به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ تير ۱۳۹۹
مرگ بر گرانی ...دولت تدبیر ونا امید کجائی
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۱:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
شاید یکی از بدترین سالهای اقتصادی که من تا الان دیدم امسال و پارسال بوده،کمتررررررررین نظارتی بر قیمتها،حتی بر قیمت خواربار و اغذیه نیست،جای تعجبی نداره که قیمت سهام آشغالی با دو روز دیر و زود،بلاخره به قیمت گزاف بی اعتباری وجه رایج این مملکت هم برسه،امروز رفتم فروشگاه شنیدم ویزیتور در غیاب فروشنده آهسته به خریدار می‌گفت انقدر صنف و اتحادیه کوچکترین نظارت رو هم ول کرده، همه بازاریا باز دوباره با هم هماهنگ کردن بیست درصد بکشند روی قیمت همه اجناسشون،
و در آمدا اضافه نشده که هیچ همه نصف شده برای همون ساعت کاری،آخه مگه ما چقدر حقوق میگیریم که دایم باید پول روی پول بذاریم بدیم برای خرید یه اغذیه یا نیازهای عادی یه زندگی معمولی؟؟؟نخود فرنگی قبل از گرون کردن هنوز هیچی نشده از پنج و پونصد ناگهان شده 12تومن،و اکثر کالاها به همین وضع،الان چه کسی پاسخگوعه؟؟چرا هیییییچ نظارتی نیست؟؟؟؟؟مامورین صنف و اتحادیه کجا رفتن؟؟؟والا این فقر و گرونی واقعا سرسام آور، پدرمونو درآورده،پس چرا هیشکی صدای مارو نمیشنوه؟؟؟؟؟..............
Switzerland
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
همش تقصیر مردمه تا چیز گران میشه بهش حمله میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
در کشور ما ایران مشکل مدیریت بیداد میکنه،به فرض تعاون به صورت جدی پیگیری بشه ،رئیس تعاون با یه عده تیم درست می کنند،و بعدش اختلاس ،رشوه ،تبانی،ودرادامه پدر تولید کننده رو در می آرند.
United Arab Emirates
Shamim
۱۸:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
معمولا مسئولین ما خبر ارزون شدن را نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۱۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
افت صنعت مهم و حیاتی توریست در جهانی که بیشترین در امد سالانه را از این صنعت داشته است یک فرصت استثنایی برای کشور ما و امثال کشور ما است که در این صنعت عقب افتادگی خود را جبران کند و خود را بروز کند. بسیاری از کار های عمرانی مربوط به این صنعت نیمه کاره راهها شده است که باید از این وقفه ناشی از کرونا استفاده کرد و انها سریع به سرانجام رساند تا موقعی که همه کشورها دوباره به این صنعت بر می گردند ما حرفی برای گفتن داشته باشیم و از این صنعت پر سود استفاده کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۲۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
شخص رئیس جمهور هر کس که باشه نمیتونه تو ایران نمیتونه تغییر اساسی انجام بده چون ساختار نا درستی داریم
Iran (Islamic Republic of)
حسننا
۱۵:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام. چیزی ارزون نمیشه. اتفاقا قیمت طلا تا گرمی یک میلیون هم پیش میره، بعد دو ماه شاید ارزون بشه مثلا گرمی ۸۰۰ ولی هیچوقت به قیمت قبل بر نمیگرده مثل خیلی چیزای دیگه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
و این یک سیگنال غیر طبیعیه ... در واقع چنین وضعیتی نشانه یک بیماری بزرگ در اقتصاد ماست و باید ریشه این بیماری را پیدا کرد و باید فهمید که منشأ این ویروس کجاست چرا اقتصاد ما به قانون عرضه و تقاضا واکنش نشان نمی‌دهد و از بسیاری از اصول علمی اقتصادی پیروی نمی کند !!؟...
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۵:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام ایشاالله ارزون بشه
France
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام شما وقتی میگید منزل ارزون میشه گران میشه
وگفتید موبایل ارزون میشه گران شد
پس این ها هم برعکس طلا و سکه گران میشه
بورس هم ریزش میکنه
این نظر شخصی من است
اگر پخشش کنید ممنون میشم yjc
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
پخشش کردن ناشناس ولی
انشاءالله ريس جمهور بعدی احمدی نژاده
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۳:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
طلا رسید به ۸۰۰ هزار تومان!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
بما چه بیداد
انشاءالله ريس جمهور بعدی احمدی نژاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
ما که چندین ساله تو این بازاریم تا الانچیزی ارزون نشده
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
ارزون نشده?
انشاءالله ريس جمهور بعدی احمدی نژاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
به خاطر اینکه اقتصاد ما با ویروس های خود ساخته بیمار نگهداشته شده
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۱:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
فقر بیشتر و دستان خالی قشر متوسط و فقیر از نشانه های رشد اقتصادی شماست؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
فقر بیشتره??
انشاءالله ريس جمهور بعدی احمدی نژاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
گرونتر میشه ولی ارزون نمیشهههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
حالا نمیشه همه مردم یکصدا بگن همه چیز ارزون میشه ... همه چیز ارزون میشه ... همه چیز ارزون میشه ... همه چیز ارزون میشه ... همه چیز ارزون میشه ... اگه مرتب بگین خدارو چی دیدی شاید شد ...چرا همش آیه یأس می خونین ؟...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
آیا فلسفه بورس بررسی شده است؟ ما در اسلام آموزه های به مراتب پیشرفته تری داریم. مواردی مانند تعاون، دادن زکات و .. ..
به جای تمرکز بر بورس دنبال و سراغ آدمهایی بروید که مثلا در زمینه زعفران ، ترویج کشت زعفران و ایجاد اتحادیه و تعاونی برای کشاورزان کرده اند. دنبال کسانی بروید که مثلا در زمینه گوجه فرنگی یجاد اتحادیه کرده اند و برای سایر موارد اقتباس کنید. دنبال کسانی بروید که ترویج کشت گیاهان دارویی محلی می کنند و به آنها کمک کنید تا کشاورزان بتوانند با داشتن کارخانه این گیاهان خود را استحصال کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید چمران
۱۵:۱۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا . اگر تعاونی ها رو فعال کنند اقتصاد به مراتب بهتری هم خواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
آقا اگه بر فرض محال ، اون یه قسمت قاره آمریکا (کشور ایالات متحده)بطور کلی نابودم که بشه ، بعد قیمت نفت بشه بشکه ای ۱۵۰ دلار ، بازم هیچی توی ایران ارزون نمیشه که هیچ ، باز دوباره چند برابر میشه
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
چرا??
انشاءالله ريس جمهور بعدی احمدی نژاده وهمه چی ارزون میشه
آخرین اخبار