ائتلاف فتح عراق: دولت باید در اخراج نیرو‌های آمریکایی قاطع باشد

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تاکید کرد بغداد باید در مسئله اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور در مذاکرات راهبردی قاطعانه عمل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، کریم علیوی، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تصمیم گیری قاطع در مسئله اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور را خواستار شد.

وی به دولت درخصوص به تاخیر انداختن گفتگو‌ها درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور یا به بازی گرفتن آن در مذاکرات راهبردی هشدار داد.

نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی عراق تاکید کرد: تیم مذاکره کننده باید موضوع خروج آمریکایی را قاطعانه بررسی کند و غیر از این را قبول نکند، زیرا این مسئله تصمیم مردم است که به وسیله نمایندگان آنان در پارلمان عراق اتخاذ شده است.

وی افزود: ما مذاکرات را به صورت دقیق و جدی پیگیری می‌کنیم و از دور بر آن نظارت داریم لذا این درخواست را از تیم مذاکره کننده داریم که در آغاز مذاکرات درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی تصمیم‌گیری کنند و در سایه فشار‌های طرف آمریکایی این مسئله را به تاخیر نیندازند و آن را به بازی نگیرند.

از سوی دیگر، محمد کریم، نماینده دیگری از ائتلاف فتح در پارلمان عراق بر ضرورت همکاری و ارتباط دولت با پارلمان درخصوص مذاکرات بغداد-واشنگتن تاکید کرد.

وی تاکید کرد که توافقنامه‌های دولتی باید از طریق پارلمان به تصویب برسد و هر توافقی که دولت تنظیم کند باید به تصویب نمایندگان برسد همانطور که در توافقنامه قبل در دهه قبل چنین بود.

نماینده فراکسیون فتح تاکید کرد که دولت پیش از امضای توافقنامه‌های جدید باید با نمایندگان مجلس و طرف‌های سیاسی مشورت کند.

وی با بیان اینکه پارلمان موضع خود را اتخاذ کرده و خواهان اخراج نیرو‌های آمریکایی است، گفت: واشنگتن سعی دارد نقشه راه جدیدی برای بازگشت به عراق، آن هم در زمانی که بغداد تصمیم به اخراج آن‌ها گرفته ترسیم کند.

مذاکرات میان عراق و آمریکا با نام گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور عصر دیروز (پنج‌شنبه) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و قرار است دو روز ادامه یابد. این گفتگو شامل بحث‌هایی درباره حضور نیرو‌های آمریکا در عراق، اوضاع اقتصادی عراق و همچنین سایر زمینه‌های سرمایه گذاری، کشاورزی و فناوری است.

هیئت عراقی شامل ۲۱ نفر به ریاست مشاور وزارت خارجه عراق است و در هر حوزه مورد بررسی در این مذاکرات دو نماینده از آن حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار