مصرف میوه و سبزی روند ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می‌دهد

 مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه غذا و دارو استان همدان گفت: مصرف میوه و سبزی روند بیماری کرونا را کاهش می دهد.

مصرف میوه و سبزی روند ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می‌دهدمحمد کاظم زاده، مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه غذا و دارو  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با راهکار های تغذیه ای و با تقویت سیستم ایمنی بدن می توان تا حد زیادی از ابتلا به بیماری کرونا  پیشگیری کرد.

او  تاکید کرد: تنوع و تعادل باید در رژیم غذایی رعایت شود چرا که مصرف بیش از حد ویتامین ها هم خطرناک است .

مدیر نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه غذا و دارو استان همدان گفت: میوه های مثل پرتقال ، توت فرنگی  و سبزی های با بر گ های تیره مثل کاهو و اسفناج و مصرف فلفل دلمه ای قرمز و نارنجی ویتامین سی بیشتری دارند و در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس کووید ۱۹ موثر است.

کاظم زاده افزود: مصرف مناسب از آب و مایعات در طول روز به طور مستمر باعث دفع بهتر ویروس ها از دستگاه گوارش می شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه گوشت و ماهی و تخم مرغ به طور کامل باید پخته شوند گفت: نیم پز یا خام مصرف کردن غذا ها ریسک ابتلا به بیماری کرونا ویروس کووید ۱۹ را افزایش می دهد.

کاظم زاده تاکیدی کرد: مصرف گرمیجات در از بین رفتن بیماری کرونا ویروس کووید ۱۹ تاثیری ندارد .

او بیان کرد: غذا های ادویه دار اثر گرما زایی غذا را افزایش داده و متابولیسم بدن را تا ۳۳ درصد بیشتر از غذاهای بدون ادویه افزایش می دهد و افزایش گرما برای افراد دارای مزاج گرم و خشک مفید نیست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار