نکونام: پس از جدایی کی روش تیم ملی همه چیز را از دست داد/ فوتبالم را مدیون پرویز ابوطالب هستم

سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: وقتی کی روش از تیم ملی ایران جدا شد، همه چیز را از دست دادیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره اینکه آیا موافق حضور سرمربی خارجی در این تیم است یا داخلی توضیح داد: اگر قرار است مربی خارجی‌ای مانند کی روش و بلاژوویچ به ایران بیایند تا به فوتبال ما کمک کنند، موافق حضورشان در کشورمان هستم. آن‌ها جزء سرمربیان بزرگ دنیا هستند و می‌توانند فوتبال ایران را رو به جلو هدایت کنند، اما اگر قرار است مربی‌ای به کشورمان بیاید تا فقط موفقیت مقطعی داشته باشیم، موافق چنین کاری نیستم.

او ادامه داد: مربیان داخلی خوبی در کشورمان حضور دارند که می‌توانند همین الان سرمربی تیم ملی شوند و قبل از آن هم می‌توانستند. خودم سرمربی هستم، اما اگر مربی بزرگ خارجی به ایران بیاید، حاضرم کنارش کار کنم. باید چنین مربیانی به کشورمان وارد شوند تا نکات فنی خوبی را به مربیان ایرانی و فوتبال مان انتقال بدهند.

نباید نقش کی روش را در پیشرفت فوتبال مان انکار کنیم

سرمربی تیم فولاد با اشاره به لزوم مدیریت مناسب مربیان بزرگ خارجی در فوتبال ایران گفت: خودم مخالف برخی رفتار‌ها و اقدام‌هایی هستم که کارلوس کی روش در تیم ملی انجام داد و در زمان او از این تیم جدا شدم. اما نباید نقش کی روش را در پیشرفت فوتبال مان انکار کنیم. باید وضعیت تیم ملی قبل و بعد از او در این تیم را هم ببینیم. اگر بتوانیم مربیان بزرگ خارجی را کنترل کنیم، شاهکار کرده ایم. در حال حاضر تیم ملی مان نه مدیریت دارد، نه قرارداد خوب و نه حتی سرمربی بزرگ و خوب. متاسفانه همه را با هم از دست دادیم.


بیشتر بخوانید:


ابوطالب یکی از بزرگ مردان تاریخ ورزش ایران از لحاظ شخصیت بود

نکونام درباره درگذشت پرویز ابوطالب گفت: این موضوع را به جامعه فوتبال ایران تسلیت می‌گویم. پرویز ابوطالب یکی از بزرگ مردان تاریخ ورزش ایران از لحاظ شخصیت بود که تخصص ویژه‌ای در بازیکن سازی و مربیگری تیم‌های پایه داشت. خدا به خانواده ابوطالب صبر بدهد.

در فوتبالم به ۳ نفر مدیون هستم

نکونام درباره خاطره اش از آن مرحوم بیان کرد: یک سال و پنج ماه در تیم ملی نوجوانان شاگرد پرویز ابوطالب بودم. وقتی بازیکن تیم نوجوانان راه آهن بودم در یک دیدار تدارکاتی مقابل تیم ملی نوجوانان بازی کردم و همان جا مرا به تیم ملی دعوت کرد. صادقانه می‌گویم در فوتبالم به ۳ نفر مدیون هستم که مهم‌ترین نفر پرویز ابوطالب است. هر اتفاقی برای من افتاد و به هر جایگاهی رسیدم، مدیون او هستم.

او ادامه داد: از زمانی که به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم تا همین یکی، ۲ سال قبل هر کاری انجام دادم با تصمیم ابوطالب بود. او همیشه به من لطف داشت و به همین دلیل از پرویز خان مشورت می‌گرفتم. خودتان هم می‌دانید من کوچک‌ترین شاگرد آن مرحوم بودم. همین الان در لیگ برتر مربیان و بازیکنان بزرگی داریم که همه مدیون پرویز ابوطالب هستند. شاید دلیلش کرونا باشد، اما به واقع روز خاکسپاری او به این فرد بزرگ کم لطفی شد. از همبازیان خودم به دلیل شرکت نکردن در مراسم خاکسپاری گلایه دارم. می‌دانم او برای فوتبال ایران تا چه اندازه زحمت کشید و وقت گذاشت تا امثال مرا به جایگاهی برساند.

نکونام تصریح کرد: تاسف می‌خورم که چنین مردی از جامعه فوتبال ما رفت و امیدوارم تا وقتی امثال ابوطالب زنده هستند، قدرشان را بدانیم. بازیکن سازی خیلی سخت است، اما پرویز خان به حدی صبر و حوصله داشت که ما سختی آموزش را متوجه نشدیم. باور کنید هیچگاه عصبانیت او را ندیدم و همیشه با ما خوب و متین رفتار کرد. به شکل پنهانی کار‌هایی انجام داد که تنها از بزرگان برمی آید و به خیلی‌ها در خفا کمک کرد. به نظر من شخصیت، رفتار و کار او در سطح بزرگان مربیگری دنیا بود. همیشه برای خود من یک الگو است.

او افزود: هرکسی را در فوتبال ایران نام ببرید به شکلی با پرویز ابوطالب کار کرده و همه از او شناخت دارند، اما مانده ام چرا باید چنین اتفاقی در فوتبال ایران بیفتد. مسئولان ورزش مان هم به فکر نیستند. وزیر ورزش تازه روز گذشته بیانیه داده و درگذشت ابوطالب را تسلیت گفته است. این موضوع جای تعجب دارد. او نقش ویژه‌ای در رشد و تکامل من داشت و شک نکنید اگر پرویز ابوطالب نبود، جواد نکونامی هم وجود نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار