جهاد اسلامی: موضع امارات برای منطقه خطرناک است

یکی از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با خطرناک توصیف کردن سخنان سفیر امارات در سازمان ملل برای منطقه تاکید کرد برخی کشور‌های عربی به دنبال تحکیم حضور رژیم صهیونیستی در خاورمیانه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، احمد المدلل، یکی از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه «المیادین» یادداشت دیپلمات اماراتی در روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» را موضوعی خطرناک برای منطقه توصیف کرد.

یوسف العتیبه، سفیر امارات در سازمان ملل در مقاله‌ای با عنوان «یا الحاق یا سازش» برای روزنامه یدیعوت آحارونوت و در نخستین گام در خطاب قرار دادن ساکنان سرزمین‌های اشغالی، با انتشار مقاله‌ای هشدار داد الحاق مناطق اشغالی در کرانه باختری و دره اردن بزرگترین مانع برای رژیم صهیونیستی در ایجاد روابط با جهان عرب خواهد بود.

عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اظهارات سفیر امارات به خصوص آنجایی که از همکاری با تل‌آویو در آنچه «امنیت و مبارزه با تروریسم» خوانده بود، برای منطقه خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه برخی رژیم‌های عربی درصدد تحکیم حضور اسرائیل در منطقه خاورمیانه هستند، گفت: این رژیم‌ها می‌خواهند فلسطین هم به یک منطقه اسرائیلی تبدیل شود.

المدلل برخی رژیم‌های عربی را دلیل از دست رفتن فلسطین و اراضی عربی دانست و افزود: ما انتظار دیدن خیر و خوبی از آن‌ها ندارم.

وی تاکید کرد: فلسطین به رژیم‌های عربی امیدی ندارد و ما به ملت‌های عربی متکی هستیم و هرگز از فلسطین دست نخواهیم کشید.

این عضو جنبش جهاد اسلامی در پایان اعلام کرد که بعید نیست که رژیم صهیونیستی در جنگ‌های یمن، سوریه و عراق شریک رژیم‌هایی عربی باشد.

سفیر امارات در واشنگتن در گفتگو با پایگاه انگلیسی زبان نشنال در توضیح چرایی ارسال این یادداشت برای یک روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: من نمی‌خواستم تا هیچ ابهامی در خصوص موضع ما وجود داشته باشد. این مهم است که (موضع ما) واضح، روشن، علنی و مستقیم باشد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار