بهزیستی قم اعلام کرد؛

غربالگری تنبلی چشم کودکان از ۱۵ تیرماه/ممنوعیت استفاده از E چارت

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال امسال از نیمه دوم تیرماه در پایگاه‌های بهزیستی استان قم اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،به نقل از بهزیستی قم، سلمانیان،سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم اظهار کرد: با توجه به هشدار‌های وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج گیری شیوع ویروس کرونا در نیمه دوم امسال، برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال از پانزدهم تیرماه تا پایان مهرماه اجرا می‌شود و در استان‌های گرمسیر زمان اعلام شده تا یک ماه نیز قابل تمدید است.

او افزود: برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی، غربالگری بینایی کودکان امسال صرفا با دستگاه انجام می‌شود و استفاده از E چارت در پایگاه‌های غربالگری ممنوع است.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم اظهار کرد: در سال ۹۸ غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در ۵ پایگاه دائمی و ۵۸ پایگاه ثابت غربالگری در سطح استان قم و با کمک غربالگر، اپتومتریست و چشم پزشک اجرا گردید و در نهایت ۴۱ هزار و ۳۵۷ کودک تحت معاینه غربالگری آمبلیوپی قرار گرفتند و از این تعداد ۱۶۸ کودک آمبلیوپ و ۱۰۷۲ کودک دارای سایر اختلالات بینایی تشخیص داده شدند.

سلمانیان عنوان کرد:در برنامه سال ۹۸ تعداد کودکان معاینه شده شهری ۳۹ هزار و ۱۹۴ نفر و تعداد کودکان معاینه شده در روستا‌ها ۲۱۶۳ نفر و تعداد ۲۰۱۸ کودک نیز به صورت رایگان مورد معاینه قرار گرفتند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.