ضرورت حمایت از گردشگری در راستای اشتغال و درآمدزایی

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از گردشگری در راستای اشتغال و درآمدزایی بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اهر گفت: حمایت از گردشگری  در راستای اشتغال و درآمدزایی بسیار لازم و ضروری است.

محرم زاده گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌های خوب گردشگری منطقه اهر، اگر از سرمایه گذاری در این بخش حمایت شود علاوه بر درآمد باعث اشتغال نیز خواهد شد.

او افزود: با توجه به ظرفیت خوب پارک جنگلی فندقلو برای جذب گردشگر، لازم است نسبت به واگذاری آن به سرمایه گذاران اقدام شود که در این زمینه سرمایه گذارانی برای سرمایه گذاری در آن اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری را برای شناساندن آن ضروری دانست و خواستار جدیت مسئولان میراث فرهنگی دراین زمینه شد.

محمودی فرماندار اهر گفت: ایجاد موزه‌های باستان شناسی، عاشقلار، سنگ نگاره، بازار و تعلیم و تربیت از خواسته‌های مهم مردم اهر است.

محمودی گفت: با توجه به اینکه شهرستان اهر به عنوان پایتخت ورنی کشور است، عنایت ویژه مسئولان میراث فرهنگی را در شناساندن آن درسطح ملی و بین المللی می‌طلبد.

او افزود: با توجه به استقبال هنرمندان اهری از فعالیت و تولید در حوزه صنایع دستی، ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی برای فروش محصولات تولیدی لازم و ضروری است.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز، گفت: ایجاد پایگاه ملی شیخ شهاب الدین اهری از اولویت‌های مهم این اداره کل است که در این راستا همراهی تمامی مسئولان را می‌طلبد.

حمزه زاده گفت: اگر بخواهیم زمینه ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری فراهم شود باید حریم آن نیز آزادسازی شود.

او افزود: معرفی شهر اهر به عنوان شهر ملی ورنی در حوزه صنایع دستی یکی از برنامه هاست که پرونده آن آماده است و امیدواریم با همراهی مسئولان شاهد تحقق آن باشیم.

گفتنی است همچنین دفتر انجمن میراث فرهنگی اهر افتتاح شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم دورهای تورلیدری موسسه های گردشگری از چه موقع شروع میشوند؟
آخرین اخبار