سازمان ملل خواستار اصلاحات فوری در ساختار پلیس آمریکا شد

سازمان ملل با ادامه تظاهرات در واکنش به قتل سیاه‌پوستان به دست پلیس نژادپرست آمریکا، خواستار اصلاحات فوری برای از میان بردن تبعیض‌نژادی ساختاری در پلیس ایالات متحده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که سازمان ملل از دولت آمریکا خواست تا برای از میان بردن تبعیض‌نژادی ساختاری در پلیس این کشور، اصلاحات فوری انجام دهد.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که پس از قتل وحشیانه «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس، تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در شهر‌های آمریکا و بسیاری از کشور‌های اروپایی به راه افتاده است.


بیشتر بخوانید


معترضان، تبعیض‌نژادی نظام‌مند در ساختار پلیس آمریکا را به شدت محکوم کردند و خواستار از میان رفتن این تبعیض‌نژادی هستند.

اعتراضات اخیر در بسیاری از شهر‌ها و ایالت‌های آمریکا به درگیری خشونت‌آمیز میان پلیس و معترضان انجامید. اقدامات پلیس آمریکا با محکومیت گروه‌های حقوق‌بشری مواجه شده است. از سوی دیگر این سوال مطرح می‌شود که آیا نظام قضایی آمریکا آمادگی رسیدگی به چنین مواردی و اجرای عدالت را دارد یا خیر؟

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اخیرا در نامه‌ای سرگشاده به شورای حقوق بشر این کشور خواستار برگزاری نشست اضطراری برای تحقیق در مورد توسل پلیس به خشونت و سرکوب معترضان ضد نژادپرستی شد.

میشل باچله، کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل تاکنون از تقاضا برای آغاز تحقیقات در خصوص اینکه آیا خشونت‌های اخیر در آمریکا مصداقی از نقض حقوق بشر بوده یا خیر، خودداری کرده است. هر چند این مقام سازمان ملل قدرت نظام قضایی آمریکا برای رسیدگی به چنین مواردی را زیر سوال برده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار