توجه به ظرفیت‌ها موجب توسعه خراسان جنوبی

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه گفت: توجه به ظرفیت‌ها موجب توسعه استان خواهد شد.

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: نباید شهرستان طبس یا خراسان جنوبی را محروم بخوانیم، زیرا برخی استعداد‌های این منطقه در خاورمیانه بی‌نظیر است.

او  افزود:  در حوزه زغال سنگ دارای ۷۵ درصد ذخیره زغالی کشور هستیم و این فرصت نه تنها در ایران بلکه در غرب آسیا نظیر ندارد که می‌تواند باعث تحول در اقتصاد شرق کشور شود.

حجت الاسلام نصیرایی به وجود آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بعنوان قطب فرهنگی شرق کشور اشاره و تصریح کرد: ظرفیت گردشگری شهرستان طبس و غرب استان خراسان جنوبی نیز در کشور کم‌نظیر است که اگر از این فرصت‌ها درست استفاده شود، تضمینی برای اقتصاد پویای استان  خواهد بود.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه، طبس را چهارمین شهر زیارتی کشور خواند و اظهار کرد: سال ۹۷ خراسان جنوبی پذیرای حدود ۳ میلیون گردشگر بود که از این تعداد حدود ۲ میلیون نفر وارد شهرستان طبس شدند.

جامعه کارگری نیازمند توجه ویژه دولت است

او گفت: جامعه کارگری بویژه در حوزه معادن نیازمند توجه ویژه دولت است  و باید به تقویت معادن و جلوگیری از خام فروشی کمک شود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام نصیرایی خواستار توجه دولت به صنایع جوار ریلی و توسعه خطوط راه‌آهن شرق شد و تصریح کرد: در موضوع زمین و مسکن با مشکل جدی مواجه هستیم و با وجود اقدامات مناسب در این حوزه، اما هنوز هم مطالبه مردمی بسیار است.

 نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه ضمن انتقاد از کیفیت راه‌های مواصلاتی و مرگبار بودن آن‌ها عنوان کرد: جاده‌های شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه از وضعیت نامناسبی برخوردار است که جاده فردوس_ طبس_ یزد که مسیر تردد زائران امام هشتم (ع) و مسافران بسیاری است به هیچ وجه زیبنده و امن نیست و باید در دستور کار جدی اعتبارات دولت قرار گیرد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار