کره شمالی: دیپلماسی با آمریکا شکست خورده/ برنامه هسته‌ای را گسترش می‌دهیم

وزیر خارجه کره شمالی در آستانه دومین سالگرد دیدار جنجالی کیم‌جونگ‌اون و ترامپ از افزایش توانمندی‌های هسته‌ای این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه دومین سالگرد دیدار جنجالی کیم‌جونگ‌اون و دونالد ترامپ برای "خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و پایان تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن"، وزیر خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دو سال دیپلماسی با آمریکا به "کابوسی وحشتناک" تبدیل شده و پیونگ‌یانگ توانمندی‌های هسته‌ای خود را باقدرت افزایش خواهد داد.

ری‌سان‌گوان، وزیر خارجه کره شمالی در این بیانیه اعلام کرد: «حتی کوچکترین پرتو‌های خوش‌بینی برای صلح و رونق در شبه‌جزیره کره به کابوسی دهشتناک رنگ باخته است. هدف راهبردی کره شمالی ساخت و ایجاد نیرویی قابل‌اتکاتر برای مقابله با تهدید‌های نظامی و همیشگی آمریکاست.»

وزیر خارجه کره شمالی در این بیانیه افزود: «مطابق با دستور اخیر رهبر کره شمالی، گسترش برنامه هسته‌ای بخشی از تحقق این هدف است. با نگاهی پس‌نگرانه می‌بینیم که واشنگتن (در این ۲ سال) صرفا مشغول جمع‌کردن دستاورد‌های سیاسی برای خود بوده است.»

در بیانیه وزیر خارجه کره شمالی تاکید شده است: «از این پس هیچ بسته پیشنهادی را بدون گرفتن امتیاز در اختیار دولت آمریکا قرار نمی‌دهیم که از آن به عنوان دستاورد سیاسی استفاده کند.»

وزیر خارجه کره شمالی در این بیانیه اعلام کرد: «سیاست آمریکا ثابت کرد واشنگتن همچنان تهدید طولانی مدت برای مردم کره شمالی به شمار می‌رود. اگر واشنگتن به سیاست‌های خصمانه خود علیه ما ادامه دهد، پیونگ یانگ دلیلی برای ادامه روابط شخصی کیم جونگ اون با ترامپ نمی‌بیند.»


بیشتر بخوانید


گفتنی است دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سه بار به صورت مستقیم با هم مذاکره کردند، اما این مذاکرات بدون نتیجه پایان یافت.

در همین حال چین نیز خواستار پای‌بندی آمریکا به تعهدات خود در قبال کره شمالی شد.

«هوا چونیینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، اعلام کرد که پکن از واشنگتن می‌خواهد تا اقداماتی ملموس را در راستای اجرای توافق سال ۲۰۱۸ میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به بن‌بست رسیده و دلیل اصلی آن مورد توجه قرار نگرفتن و حل نشدن نگرانی‌های مشروع کره شمالی از سوی آمریکاست.»

هوا چونیینگ افزود: «کره شمالی با وجود تدابیر اتخاذ شده برای خلع سلاح هسته‌ای، پاسخ مناسبی از سوی طرف آمریکایی دریافت نکرده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
" Sarbaze ,, Fadaeye ,, Rahbaram
۰۶:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام . قابل توجه مسئولان جمهوری اسلامی ایران ‌. آمریکایها هیچگاه و در هیچ شرایطی قابل اعتماد نیستن .
آخرین اخبار