تامین آتیه روستایی و عشایر با صندوق بیمه

مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید استان فارس گفت: ۵۸ هزار و ۵۶۳ نفر در شبکه تعاونی‌های تولیدفارس عضو صندوق بیمه و تامین آتیه روستایی و عشایر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید استان فارس گفت: ساکنین روستا و مناطق عشایری باصندوق بیمه اجتماعی روستائی و عشایری دوران بازنشستگی مطمئنی را برای خود رقم بزنند.

بهنام عسکری با اشاره به اینکه صندوق بیمه روستائیان و عشایر از دسته صندوق‌های خرد است که در سال ۸۳ بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تاسیس شد، افزود: بیمه شدن نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، راهکار پیشنهادی ما، برای آرامش اقتصادی کشاورزان، روستاییان و عشایر عزیز کشور در آینده است که با بیمه شدن نزد این صندوق، از مزایایی مانند مستمری پیری و مستمری ازکار‌افتادگی برخوردار می‌شوند.

او ادامه داد: مستمری پرداختی صندوق، به نوعی حکم کمک هزینه برای مستمری‌بگیران دارد و طبیعتاً نمی‌توان مستمری ماهیانه صندوق را با مستمری ماهیانه تأمین اجتماعی مقایسه کرد، همانطور که حق بیمه‌ای که ما از بیمه‌شدگان خود می‌گیریم نیز قابل مقایسه با حق بیمه ماهیانه تأمین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگان اختیاری خود نیست.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید استان فارس با بیان اینکه شرایط سنی عضویت در صندوق اجتماعی بیمه روستاییان و عشایر حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است، افزود: بیمه شدگان می‌توانند حق بیمه خود را به صورت سالیانه پرداخت کنند.

عسکری بیان کرد: حداقل حق بیمه برای یکسال در سال جاری ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر آن ۸۴۰ هزار تومان است و امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای برای افراد وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید اظهار کرد: ۵۸ هزار و ۵۶۳ نفر در شبکه تعاونی‌های تولید عضو این صندوق هستند.

به گفته‌ی عسکری، از این تعداد ۳ هزار و ۳۴۱ نفر آن‌ها مستمری بگیر هستند که با پرداخت کمترین حق بیمه، به همت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و کارگزاری شبکه تعاونی تولید، به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند تا حاصل سال‌ها زحمت و تلاش و کوشش خود را برداشت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار