آغاز فعالیت تورهای گردشگری داخلی در گیلان

با توجه به مصوبات سی و چهارمین جلسه ستاد مدیریت کرونا و تصویب آغاز بکار فعالیت تورهای گردشگری داخلی، فعالیت این تورها از امروز شنبه ۲۴ خرداد ماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمیدرضا آذرپور، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: آغاز به کار تورهای گردشگری داخلی باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب و ابلاغ شده باشد.

او همچنین  از شناسایی و برخورد با ۱۷ تور گردشگری غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط دفتر بررسی، همکاری و اطلاعات واصله از سوی راهنمایان گردشگری، ۱۷ گروه غیرمجاز برگزار کننده تور که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به برگزاری تورهای گردشگری می‌کردند، شناسایی و برای تشکیل پرونده و برخوردهای لازم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: این افراد بدون توجه به مقررات و قوانین وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی و تبلیغ تور، اقدام به اجرای تور بدون رعایت دستورالعمل‌ها و استانداردهای مصوب معاونت گردشگری می‌کردند که پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

آذرپور گفت : برگزاری و اجرای تور صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی راهنمای مجاز کارت‌دار بوده و چنانچه افراد یا گروه‌ها بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری نمایند طبق بند ۷ قانون صنعت گردشگری با آنها برخورد خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: فردی که با ایجاد کانال در فضای مجازی اقدام به فروش غیرقانونی ویزا در گیلان می‌کرد، شناسایی و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شد.

او  افزود: عمده این افراد سودجو پس از اخذ وجه از متقاضیان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند از این رو از مردم می خواهیم فریب کانال‌ها و گروه‌های غیرمجاز را نخورده و برای اخذ ویزا به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایند.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.