رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

۷ میلیون بسته معیشتی توزیع شد/ تشکیل قرارگاه ویژه عملیات جهادی

محمد زهرایی گفت: هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی برای رزمایش کمک مومنانه بین اقشار نیازمند توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  پیش از ظهر شنبه در همایش آئین رسم هجرت و تقدیر از جهادگران عرصه کمک مومنانه و مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد: حججی‌هایی در جریان‌های جهادی حضور دارند که متأسفانه ناشناخته هستند.

او با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی با دیگر نظام‌ها تفاوت‌های زیادی دارد، اظهار کرد: حاکمیت این نظام دفاع از محروم و ظلم ستیزی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: پیش فرض حاکمیت همیشه باید این باشد که همواره در تحریم و مقابله با دشمن قرار داریم.

زهرایی با بیان اینکه روزی جبهه نظامی بوده و امروز دفاع مقدس نوینی داریم که همزمان با تکنولوژی رشد کرده است، گفت: عرصه جهاد با توجه به رشد بشریت جلو رفته، اما نفس و ماهیت جهاد تغییر نکرده است.

سرهنگ زهرایی اظهار کرد: امروز ملت مقاومی نیازمندیم که همانگونه که انقلاب صادر می‌شود، مقاومت سیاسی و عدالت اجتماعی هم صادر شود، اما در این زمینه موفق نبوده‌ایم.

او با تاکید بر اینکه بسیج باید در تمامی عرصه‌های انقلاب تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند، گفت: عرض و طول بسیج همان عرض و طول انقلاب است.

به دنبال ایجاد جریان جهادی هستیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه هر جا نظام تهدید می‌شود، بسیج هم باید حضور داشته باشد، گفت: خوشبختانه تاکنون بسیجیان در عرصه‌های مختلف اجتماعی خوش درخشیده‌اند.

سرهنگ زهرایی بیان کرد: مقام معظم رهبری سال جاری را به عنوان جهش تولید نامگذاری کرده‌اند بنابراین نه تنها باید استقامت کنید بلکه می‌طلبد به جهش فکر کنید که این امر از طریق هسته‌های تپنده، زنده، عدم وابسته به بروکراسی اداری و جهادی امکان پذیر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: گام دوم انقلاب آزمون و خطا نیست بلکه مسئولیت پذیری است بنابراین قرار نیست در مدیریت‌ها خطا کنیم.

او با بیان اینکه امروز به دنبال جریان جهادی هستیم نه گروه جهادی، افزود: همچنین امروز به دنبال تفکر جهادی هستیم نه تشکل چراکه قائل هستیم تفکر، تشکل ساز است.

فعالیت گروه جهادی به دنبال تربیت نسل تراز انقلاب است

سرهنگ زهرایی با بیان اینکه فناوری انقلاب اسلامی به فناوری نوین انسانی معتقد است، گفت: فناوری انقلاب به معنی جبهه مقاومت است.

او با بیان اینکه تفکر حاکم بر جریان جهادی باید به جامعه سازی کمک کند، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های گروه جهادی بهانه‌ای برای تربیت نسل تراز انقلاب است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به شعار با ولایت تا شهادت بیان کرد: جهادگر باید در مسیری حرکت کند که شهدا رفته‌اند و با الگوبرداری از این عزیزان گام بردارند.

سرهنگ رضایی خط‌شکنی را تفاوت دیگر نظام انقلاب اسلامی با دیگر نظام‌ها دانست، گفت: جهادگران باید بن بست‌ها را بشکنند.

او با بیان اینکه جهادگران در حوادث طبیعی نیازمند ابلاغ نبودند بلکه همواره در خط مقدم حضور داشته‌اند، افزود: متأسفانه برخی می‌گویند بسیج حاکمیتی است، اما متوجه شدند که در بحث مبارزه با کرونا انقلاب را سرفراز کرد.

جهادگران خط شکن جنگ کنونی دشمن

سرهنگ زهرایی با بیان اینکه ۱۵۰ جهادگر طلبه بسیجی بدون ابلاغ به تدفین متوفیان کرونایی رفتند، اظهار کرد: این همان خط شکن دفاع مقدس در جنگ سخت است.

او با بیان اینکه مدل رفتاری مردم در نظام جمهوری اسلامی متفاوت با دیگر نظام‌ها است، افزود: کشوری که ادعای تمدن دارد، کرونایی‌های سالمند را درمان نمی‌کند، مردم به غارت فروشگاه‌ها حمله می‌کنند و مسئولان از ترس می‌میرند.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد:، اما در ایران با شیوع کرونا، سفره‌ها نصف می‌شود، همدلی‌ها بیشتر شده و مردم پای کار می‌آیند که این امر جز مبانی باور‌های اعتقادی چیزی نیست که نیازمند توجه است.

سرهنگ زهرایی با بیان اینکه هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در طول ۵۰ روز به دست مردم رسید، گفت: از این تعداد چهار میلیون بسته توسط مردم تهیه شده است.

او بیان کرد: تنها ۴۰۰ میلیارد تومان از کمک مردمی را توانستیم بر روی کاغذ بیاوریم و ۸۰۰ میلیارد را نتوانستیم بر روی کاغذ بیاوریم.

سرهنگ زهرایی با بیان اینکه امروز جنگ کفر و ایمان است، اظهار کرد: شهید حججی از دل گروه‌های جهادی بلند شد و این روند ادامه دارد.

تشکیل قرارگاه ویژه عملیات جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور رزمایش کمک‌های مومنانه را مشقی برای مردم دانست و گفت: هر جا مردم در بزنگاه‌ها از نظام فاصله گرفتند بدانید فعالیت‌های مسئولان کم رنگ شده است.

او ادامه داد: در راستای این رزمایش سه و نیم میلیون خانوار شناسایی شدند که مددجوی نهاد‌های حمایتی نیستند، اما معیشت شأن دچار آسیب شده و با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته‌اند.

سرهنگ زهرایی از تشکیل قرارگاه ویژه عملیات جهادی خبر داد و گفت: از جهادگران خواستاریم در راستای این قرارگاه، نقاط آسیب دیده را شناسایی کرده و برای رفع آسیب‌ها مطالبه گری کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.