معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: چهار رودخانه در چهار نقطه فارس که مورد تجاوز، تخریب و تصرف واقع شده بود، طی چند عملیات نجات داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرامت الله کریمی مزیدی گفت: چهار رودخانه در چهار نقطه فارس که مورد تجاوز، تخریب و تصرف واقع شده بود، طی چند عملیات نجات داده شد.

او اظهار داشت: رودخانه شهری جهرم با دپوی مصالح و رودخانه کر در کامفیروز با کشت محصولات کشاورزی تصرف شده بودند، رودخانه‌های شور در جهرم و آشکروئیه در داراب هم با برداشت غیرمجاز مصالح شن و ماسه از بستر آن نیز مورد تجاوز و تخریب واقع شده بودند.

کریمی مزیدی گفت: طی چند عملیات با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی این رودخانه‌ها نجات پیدا کردند.

او افزود: در عملیات آزادسازی رودخانه کر، حدود یک هکتار از اراضی بستر رودخانه که به طور غیرمجاز مورد کشت واقع شده بود، آزاد گشت و در عملیات رفع تصرف رودخانه شور نیز دپوی مصالح از بستر آن جمع آوری شد، همچنین برداشت‌های غیرمجاز مصالح شن و ماسه از بستر دو رودخانه شور و آشکروئیه هم متوقف شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس تاکید کرد: تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها موجب خسارت‌های جانی و مالی در هنگام وقوع سیل می‌شود به همین خاطر هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها جرم تلقی می‌شود.

او افزود: برداشت مصالح شن و ماسه از حریم و بستر رودخانه موجب بهم ریختگی شکل رودخانه و وقوع حوادث ناگوار خواهد شد. مبارزه با اینگونه جرائم حوزه آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای فارس به طور خیلی جدی انجام می‌گیرد و متخلفین با برخوردهای جدی دستگاه قضایی روبه‌رو می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار