چگونه خود را برابر تب کریمه کنگو ایمن کنیم؟

گوشت قرمز را برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو حتما از مراکز توزیع گوشت مجاز خریداری کنید.

صنعتی، معاون اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که تب کریمه کنگو از بیماری های مشترک انسان و حیوان است، گفت: اولین گام برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، خرید گوشت از مراکز فروش مجاز است زیرا این گوشت ها از کشتارگاه تا توزیع تحت نظارت دامپزشکی قرار می گیرند.

او افزود: ناظران دامپزشکی تب دام ها را پیش از ذبح بررسی می کنند تا از عدم ابتلا دام ها به بیماری تب کریمه کنگو اطمینان حاصل کنند سپس دام ذبح شده به مدت بیست و چهار ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری می شود زیرا ویروس یاد شده در دمای مذکور زنده نمی ماند.

معاون اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی علوم پزشکی البرز با بیان این که تب کریمه کنگو اولین بار در شبه جزیره کنگو مشاهده شد، گفت: سی و یک نوع کنه عامل انتقال این ویروس هستند و حیوانات اهلی مانند گاو، گوسفند و جوندگانی مانند خرگوش میزبان این کنه ها و ویروس مذکور هستند.

او با بیان این که تنها شترمرغ بین پرندگان میزبان تب کریمه کنگو است، افزود: کنه در بدن حیوان و انسان تا هشتصد روز زنده می ماند.

صنعتی گفت: امکان سرایت تب کریمه کنگو از حیوانات زنده و ذبح شده به انسان وجود دارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.