وزیر راه و شهرسازی:

عملیات زیرسازی راه آهن اردبیل تا پایان سال ۹۹ تمام می‌شود/ خانه اولی‌ها صاحب مسکن می‌شوند

اسلامی گفت: با فعالیت شبانه روزی کارگاه‌های مسیر راه آهن اردبیل - میانه عملیات اجرایی زیرسازی آن تا پایان سال ۹۹به اتمام می‌رسد.

اسلامی وزیر راه

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در جریان سفر به استان اردبیل گفت: این پروژه سخت یکی از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم است و بنا بر تاکید رئیس جمهوری باید تا پایان این دولت به بهره برداری برسد.

او با اشاره به اینکه پروژه راه آهن میانه - اردبیل صرفا برای حمل مسافر نیست گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های قطب کشاورزی است و تکمیل راه آهن برای بارگیری محصولات کشاورزی و ارسال آن به سایر نقاط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل در دو سال اخیر از سرعت و پیشرفت خوبی برخوردار بوده و عملیات زیرسازی این پروژه حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسلامی افزود: عملیات اجرایی پروژه عظیم راه‌آهن اردبیل در حال حاضر با جدیت و اهتمام ویژه‌ای اجرا و ۱۰۰ کیلومتر از راه آهن اردبیل- میانه نیز از سمت اردبیل تا پایان سال ریل‌گذاری می‌شود.

او پروژه بزرگ راه آهن اردبیل را در سطح کشور سخت و بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: پروژه بزرگ راه آهن اردبیل - میانه یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌های عمرانی کشور با ۱۷۵ کیلومتر طول، ۲۴کیلومتر تونل و ۳۵ کیلومتر پل است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر برنامه ریزی‌های انجام شده برای تسریع در روند عملیات اجرایی این مجموعه اظهار کرد: هم اکنون عملیات اجرایی پروژه زیرسازی راه آهن اردبیل در ۱۲ قطعه با تلاش پیمانکاران مختلف در حال اجرا است.

اسلامی با تاکید بر جذب حداکثری بودجه‌های مربوطه تصریح کرد: باید تمامی متولیان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در جذب بودجه‌های عمرانی دولتی و تسهیلات بانکی اختصاص یافته تلاش کنند.

او از اختصاص اعتبارات لازم برای پروژه راه آهن اردبیل خبر داد و گفت: رئیس جمهور به قولی که در اردبیل به مردم داده، عمل می‌کند و برای اتمام این پروژه به یک هزار ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای تامین اعتبار همه پای کار هستیم.

وزیر راه و شهرسازی احداث راه آهن را آرزوی دیرینه مردم استان اردبیل دانست و اظهار کرد: احداث شبکه ریلی و راه آهن در اردبیل علاوه بر رفع نیاز مردم استان به عنوان قطار مسافر بری، در رونق اقتصادی و حمل و نقل محصولات کشاورزی نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه جبهه‌های کاری پروژه راه آهن اردبیل در بخش روسازی افزایش خواهد یافت گفت: به منظور تکمیل پروژه در اسرع زمان منابع مالی مشکل نخواهد داشت و باید از سمت میانه نیز عملیات ریل گذاری انجام شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأمین اعتبار برای دو خطه کردن محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: اکثر محور‌های مواصلاتی استان اردبیل دارای خط اعتباری و همچنین منابع موردنیاز ملی است تا به سرعت باند دوم این مسیر‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی به جد از پروژه‌های در حال اجرا و نیمه‌تمام این استان حمایت می‌کند و با تأمین اعتبار سعی داریم تا پایان دولت دوازدهم بخش عظیمی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

تاثیرپذیری مسکن از بازار‌های موازی

اسلامی با اذعان به اینکه بودجه راه‌های روستایی به استان‌ها تفویض شده است، ابراز امیدواری کرد با تصمیم استاندار اردبیل، بودجه مناسبی برای راه‌های روستایی تعریف شود.

او در خصوص اقدامات برای رونق مسکن نیز گفت: مسکن متاثر از حوزه خود نیست و بازار‌های موازی این بخش را متاثر ساخته است. در طرح اقدام ملی مسکن جوانان خانه اولی یا فاقدین مسکن ثبت‌نام شده، به‌زودی صاحب مسکن می شوند.

به‌گفته اسلامی در پالایش‌های صورت‌گرفته در برخی استان‌ها طرح اقدام ملی بیش از ۷۷ درصد ریزش داشته است و افرادی که خود ملک و خانه داشتند در این طرح ثبت‌نام کردند و معدل کشوری حدود ۵۰ درصد است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت‌نام یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی، گفت: ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد پالایش شده‌اند که بین آن‌ها فرهنگی و کارگر وجود دارد.

او با اعلام اینکه وزارت آموزش و پرورش با ۱۷۵ هزار نفر تفاهم‌نامه منعقد کرده است، ادامه داد: تاکنون از این تعداد ۷۵ هزار نفر واجد شرایط پیش‌بینی شده و برای ۱۴ هزار نفر نیز عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز شده است.

اسلامی با یادآوری اتمام پروژه مسکن مهر اردبیل تا یک ماه آینده تصریح کرد: در بخش بافت فرسوده نیز هیچ محدودیتی نداریم و هر فرد علاقه‌مندی می‌تواند از پروانه ساخت رایگان و تسهیلات بانکی بهره‌مند شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود از پروژه‌های بهسازی باند اصلی فرودگاه، بازدید از راه‌های در دست اجرا گرمی - بیله‌سوار، پارس‌آباد - مشگین‌شهر، راه‌های اصلی هشتجین- کوثر، اردبیل- سرچم و ایستگاه راه‌آهن بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حمید
۱۲:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
وزیر محترم راه . متاسفانه هیچ اشاره ای به پروژه بزرگراه نیر به سراب نداشتند. متاسفانه این بزرگراه از سمت نیر به سراب هیچ فعالیت فیزیکی دیده نمیشود. ولی فاز اجرای از سمت سراب به نیر به مقدار پانزده کیلومتر در حال انجام است. که باید پروژه از طرف نیر هم بصورت همزمان اجرایی میشد. و راه آهن بستان آباد به سراب و متعاقب آن نیروسرعین واردبیل در حال زیر سازی قطعه یک از سمت بستان آباد به سراب است و قطعه سوم از سراب هم جدیدا به مناقصه گذاشته شد. متاسفانه نماینده گان اردبیل فقط به فکر پیشرفت اردبیل هستند.ولی در ظاهر بانام نماینده اردبیل. نیروسرعین.نمین را یدک می‌کشد.ولی هیچ کار مثبتی برای نیر انجام نگرفته است باید این راه آهن از سوی سراب به نیر و سرعین و متعاقب آن به ایستگاه فعلی اردبیل متصل شود. باید به فکر از بن بست در آمدن شهرستان نیرو سرعین باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خیلی عجله نکنید تا 20 سال دیگر وقت دارید
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
شهرستان پارس اباد در استان اردبیل یکی از بزرگترین قطب های کشاورزی ایران هست ولی متاسفانه نه جاده درست حسابی داره نه زیر ساخت مناسب.به جای اینکه راه آهن رو از پارس آباد راه اندازی کنن از اردبیل راه اندازه میکنن.مگه اردبیل قطب کشاورزی هست؟؟!!
اربیل خیلی حق شهرستان ها از جمله پارس اباد رو خورده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
آقای اسلامی خسته نباشید.لطفاً یه فکری به حال خط متروی اصفهان - شهر جدید بهارستان بکنید. 8 ساله که داره اجرا میشه ولی لاک پشتی. این در حالیه که به علت شیستس بودن زمین و ریزش های پی در پی علاوه بر ایجاد بار مالی باعث تخریب فضای سبز و اتو بان شهید دستجردی شده.عقب افتادن حقوق ها و طبعاتی که بر خانواده کارکنان گذشته هم که دیگه...با تشکر.
آخرین اخبار