خضریان در صحن علنی مطرح کرد؛

انتقاد از رشد قارچ گونه مدارس لاکچری و غیر انتفاعی در کشور

نماینده مردم تهران گفت: شاهد رشد قارچ گونه مدارس مختلف از جمله مدارس لاکچری و غیر انتفاعی در کشور هستیم.

انتقاد از رشد قارچ گونه مدارس لاکچری و غیر انتفاعی در کشوربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: حقوق شهروندی را شاید بتوان در مصادیق مختلفی جست‌وجو کرد که حتما و قطعا آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان این مرز و بوم تا رسیدن به ورود به دانشگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین  آنهاست، مسئله‌ای که قانون اساسی بر روی آن صحه گذاشته است و در اصول مختلف قانون اساسی در مورد برقراری عدالت اجتماعی بر آن تاکید کرده و حق آموزش رایگان برای همه شهروندان به رسمت شناخته است.

او با اشاره به اصل سوم قانون اساسی در بند دوم گفت: در این بند به صراحت اعلام شده که دولت موظف است همه امکانات خود را برای آموزش و پرورش رایگان در تمام سطوح و تسهیل تعلیم آموزش عالی به کار ببرد، همچنین اصل نوزدهم قانون اساسی اظهار داشته که مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند.

نماینده مردم تهران گفت: در اصل سی ام قانون اساسی تاکید بیشتری شده که دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند، اما ما در این شرایط شاهد رشد قارچ گونه مدارس مختلف از جمله مدارس لاکچری و غیر انتفاعی در کشور هستیم.

او افزود: هدف از به وجود آمدن مدارس غیر انتفاعی در ابتدا،  کمک به آموزش و پرورش برای گذر از پیک جمعیتی بود، اما به تدریج آموزش و پرورش از آنچه در قانون اساسی مبنی بر آموزش رایگان تا پایان دوره متوسطه تاکید شده بود، دور شد.

خضریان ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده درصد قبولی ورود کسانی که در مدارس خاص درس می‌خوانند و به صورت خصوصی آموزش می بینند در دانشگاه‌ها رشد چشمگیری پیدا می‌کند برای مثال رتبه‌های برتر تمامی رشته ها در آزمون سراسری چند سال اخیر فارغ التحصیل مدارس غیر انتفاعی و پولی بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از لحاظ مدیریتی و تشکیلاتی در مدارس غیر انتفاهی اتفاق خاصی در حال رخ دادن است، ارتباط مسئولان سابق و فعلی نظام آموزش و پرورش ما در این مدارس مانع از این شده که مردم بتوانند حتی در مورد دریافت نرخ‌های بالا و رشد روز افزون و بی‌قانون آن در آموزش و پرورش صدایشان به جایی برسد.

او افزود: برخی تفکرات و تشکیلات انحرافی از جمله انجمن حجتیه در آموزش و پرورش در حال تشکیلات سازی هستند، لطفا نظارت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار