نقش‌ آفرینی کوتاه بازیگران شناخته شده در فیلم‌های معروف + تصاویر

کمئو (Cameo) یا حضور افتخاری، نقش‌هایی کوتاه و فرعی در فیلم‌های مشهور است که گاهی بازیگران شناخته شده آن‌ها را بازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، می‌توان گفت ایده حضور افتخاری چهره‌های شناخته شده در فیلم‌ها توسط کارگردان افسانه‌ای سینما، آلفرد هیچکاک  استفاده شد؛ او در بیشتر فیلم‌های خودش حضور داشته است.

به تدریج سینمای هالیوود دریافت که می‌تواند از این طریق کسب سود کند و به همین خاطر استودیوها شروع به دعوت ستارگان سطح اول سینما برای بازی نقش‌هایی کوتاه در عنوان های سینمایی خود کردند. نقش‌های کوتاه در فیلم‌ها اگر توسط اشخاص دیگری (غالباً شناخته نشده) بازی شوند، یک نقش فرعی و در واقع سیاهی لشکر محسوب می‌شوند، اما اگر بازیگران معروفی در آن‌ها باشند حضور افتخاری یا همان کمئو نامیده می‌شوند.

حضور حتی کمتر از یک دقیقه‌ای این ستارگان می‌تواند کمک زیادی به فیلم‌ها بکند و در عین حال باعث شگفت زده شدن مخاطبان شود. در اینجا با تعدادی از این حضور‌های افتخاری بازیگران در فیلم‌های معروف آشنا می‌شویم.

برد پیت در «ددپول ۲»

نقش‌های کوتاه بازیگران شناخته در فیلم‌های معروف
برد پیت، در فیلم سینمایی ددپول، نقش یکی از دشمنان شخصیت اصلی فیلم را بازی می‌کند. او در این فیلم نقش مردی را بازی کرد که روی کابل برق می‌افتد. تمام مدتی که می‌توانیم چهره برد پیت را در این سکانس ببینیم، تنها ۱.۵ ثانیه بود. شاید کوتاه‌ترین حضور یک بازیگر معروف در یک فیلم سینمایی به همین نقش برد پیت مربوط شود.

کیت ریچاردز «دزدان دریایی کارائیب: در پایان دنیا»

نقش‌های کوتاه بازیگران شناخته در فیلم‌های معروف
جک اسپارو یکی از شخصیت‌های اصلی و محبوب فیلم سینمایی دزدان دریایی بود که توسط جانی دپ بازی شد. همین محبوبیت باعث شد مخاطبان، خواهان اطلاعات و جزیئات بیشتری از وی باشند که در نهایت با حضور کوتاه کیت ریچاردز، به عنوان پدر شخصیت جک بخشی از کنجکاوی‌ها کمتر شد. البته ریچاردز یک خواننده است و سابقه بازیگری ندارد. پال مک کارتی هم در قسمت پنجم از این مجموعه سینمایی، در سکانسی کوتاه نقش عموی جک را بازی کرد.

کیت بلانشت در «پلیس خفن»

نقش‌های کوتاه بازیگران شناخته در فیلم‌های معروف
ادگار رایت کارگردان این فیلم سینمایی است که کیت بلانشت هم نقش کوتاهی را با ماسک صورت بازی کند و به همین خاطر تشخیص او برای مخاطبان مشکل بود. دلیل نقش آفرینی کوتاه بلانشت در این فیلم، علاقه او به دیگر اثر ادگار رایت به نام «شان می میرد» بود. علاوه بر بلانشت، پیتر جکسون هم به صورت مختصر در این فیلم دیده شد. جکسون کارگردان فیلم «ارباب حلقه ها» است که بلانشت هم در آن نقش آفرینی کرده است.

جانی دپ در «خیابان جامپ ۲۱»

نقش‌های کوتاه بازیگران شناخته در فیلم‌های معروف
در حالی که جانی دپ یکی از شخصیت‌های اصلی سریال «خیابان جامپ ۲۱» در دهه ۸۰ میلادی بود، طرفداران این سریال انتظار این را داشتند که جانی دپ نقش کوتاهی در نسخه سینمایی این اثر داشته باشد اما هیچکس انتظار نداشت این ستاره هالیوودی را با چهره‌ای تغییر کرده و مویی بلند ببیند.

کیانو ریوز در فیلم «همیشه شایدِ من باش»

نقش‌های کوتاه بازیگران شناخته در فیلم‌های معروف
کیانو ریوز در این فیلم سینمایی نقش خودش را بازی می‌کند. این بازیگر که به دلیل فروتن بودنش شناخته می‌شود، در این فیلم تعدادی از دیالوگ‌های خود را به صورت بداهه می‌گوید تا یکی از جذاب‌ترین حضور‌های افتخاری برای طرفداران سه گانه جان ویک (با بازی کیانو ریوز) رقم بخورد.

هیو جکمن در «شب در موزه»

نقش‌های کوتاه بازیگران شناخته در فیلم‌های معروف
هیو جکمن در سومین فیلم از مجموعه سینمایی شب در موزه در نقش کینگ آرتور بازی می‌کند. او در نمایشی صحنه ای به نام «کملوت» نیز به عنوان پادشاه آرتور بازی کرده بود و شاید دلیل علاقه او به بازی دوباره در این نقش همین موضوع باشد.

ویل اسمیت  در «گوینده ۲:افسانه ادامه دارد»

نقش‌های کوتاه بازیگران شناخته در فیلم‌های معروف
مخاطبان فیلم سینمایی «گوینده» در قسمت دوم این اثر شاهد چندین مورد از حضور کوتاه افراد مشهور بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به جیم کری و لیام نیسون اشاره کرد، اما کسی که بیش از همه توجه‌ها را به خود جلب کرد حضور ویل اسمیت بود.

مت دیمون در سه فیلم «سفر به اروپا»، «ثور» و «ددپول ۲»

نقش‌های کوتاه بازیگران شناخته در فیلم‌های معروف
 شاید بتوانیم بگوییم که مت دیمون بیش از هر کسی در فیلم‌ها حضور افتخاری داشته است. او برای نخستین بار این کار را در فیلم سینمایی «سفر به اروپا» انجام داد. بعد از آن در سال ۲۰۱۷ در فیلم سینمایی «ثور» نقش لوکی، برادر شخصیت اصلی فیلم را بازی کرد. او در فیلم سینمایی «ددپول ۲» هم نقش کوتاهی داشت که به دلیل گریم سنگین کاملاً غیر قابل تشخیص بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار