بهره برداری از ۲۱ پروژه بخش کشاورزی در فارسان

همزمان با هفته جهادکشاورزی، ۲۱ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان فارسان بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در پنجمین روز از هفته جهادکشاورزی و با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی و محلی، ۲۱ پروژه کشاورزی در شهرستان فارسان به بهره برداری رسید.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ۳۰۰ قطعه‌ای پرورش شترمرغ در دهستان عیسی آباد بخش جونقان از توابع شهرستان فارسان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید: پیش بینی برداشت ۱۵ هزارتن محصول تابستانه


او افزود: بهرمندی سه خانوار و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۸ هشت نفر از مزایایی مهم این طرح به شمار می‌رود.

غریب اضافه کرد: اعتبار کل در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح، ۱۲ میلیاردریال بوده که چهار میلیارد آورده شخصی و هشت میلیارد ریال تسهیلات بانکی بوده است.

او ادامه داد: طرح ۳۰۰ رأسی پروار بندی گوسفند در روستای راستاب از توابع شهرستان فارسان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ۴۷۸ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

غریب گفت: از مجموع پنج میلیارد ۴۷۸ میلیون ریال مبلغ یک میلیارد ۲۸۰ میلیون ریال آورده شخصی و مبلغ چهار میلیارد ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی بوده است.

او افزود: با بهره برداری از این طرح اشتغال مستقیم و غیر مستقیم هشت نفر و بهرمندی سه خانوار فراهم می‌شود.

غریب اضافه کرد: همچنین پنج طرح کانال آبرسانی و ۱۴ طرح سامانه‌های نوین آبیاری در شهرستان فارسان در مجموع ۲۱ طرح با اعتبار بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

فارسان از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر فارسان) در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.