خسارت۸۰۰ میلیارد ریال کرونا به بخش گل و گیاه آذربایجان شرقی

کرونا ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش گل و گیاه آذربایجان شرقی خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی رخ افروز معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خسارت ۸۰۰ میلیارد ریالی کرونا به بخش گل و گیاه استان خبر داد و گفت: براورد‌های خسارت به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده است.

اوضمن تبریک ۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاه گفت: مجموعه گل و گیاهان در بحث سلامتی، تولید محصولات کشاورزی و اقتصاد کشاورزی نقش اساسی دارند.

او با بیان اینکه گل و گیاه منبع تمامی انرژی‌های مثبت است، افزود: کسانی که خواسته یا ناخواسته در عرصه گل و گیاه فعالیت می‌کنند نیز در برخورد‌های اجتماعی دارای روحیه‌ای ملایم و آرام و پر از انرژی‌های مثبت هستند.

معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه نزدیک به ۲۲۲ هکتار گلخانه در استان آذربایجان شرقی وجود دارد افزود: ۴۰۰ هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

او از فعالیت۲۰ هکتار گلخانه در تولید گل و گیاهان زینتی خبر داد و اظهار داشت: گیاهانی، چون شاخه گل بریده، گل‌های گلدانی و آپارتمانی و درخچه‌های زینتی در این گلخانه‌ها تولید شده و به جامعه عرضه می‌شود.

رخ افروز با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی دارای زمستان‌های سرد و آب و هوایی متفاوت از شمال کشور است، گفت: این استان به رغم زمستان‌های سرد در بخش تولید گل شاخه بریده، رتبه هفتم کشور را دارد.

او در خصوص میزان تولید گل و گیاهان در استان افزود: سالانه نزدیک به ۳۰ میلیون گل شاخه بریده، نزدیک به ۲ میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی و حدود سه میلیون درختچه در استان تولید می‌شود.

رخ افروز در خصوص اقدامات جهاد کشاورزی استان در حمایت از این بخش، گفت: تامین نهاده‌های کشاورزی و ارائه خدمات و آموزش به بهره برداران از جمله وظایف جهاد کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: خدماتی نیز در قالب تسهیلات بانکی با همکاری بانک کشاورزی و استفاده از صندوق توسعه ملی به بهره برداران ارائه می‌شود.

اوخاطرنشان کرد: تسهیلات حمایتی با بهره ۹ درصد برای مناطق برخوردار و با بهره هفت درصد برای مناطق و شهر‌های کم برخوردار اختصاص می‌یابد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار