رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد

محمدعلی نیکبخت در حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی و منصوب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد رضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهارداشت: وظیفه اصلی ما در بخش کشاورزی حفظ امنیت غذایی بوده و در واقع برنامه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی نگاه ویژه به بهره‌وری است.

محمد رضا طلایی ادامه داد: بنابراین زمانی که حرف از خود کفایی گندم به میان می‌آید یعنی سطح افزایش نیافته بلکه با بکارگیری علم و فن آوری به رشد تولید در این زمینه رسیده‌ایم.

او  افزود: در راستای تحقق اهداف جهش تولید بخش کشاورزی، بهره‌وری و کاهش وابستگی به نهاده‌ها و محصولات استراتژیک باید پر رنگتر دیده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح «یاوران تولید» تصریح کرد: در راستای بکارگیری سرمایه غنی نیروی انسانی در بخش تحقیقات با اجرای این طرح، نیرو‌های کارشناس و فنی به مزارع و باغات فرستاده می‌شوند تا از توان علمی آنان در سطح کشور برای خودکفایی در زمینه تولید محصولات کشاورزی استفاده کنیم.

او  صادرات و ترانزیت محصولات را از مهمترین ظرفیت و توانمندی خاص سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: انتظار می‌رود که برای رونق تولید در استان از این فرصت ممتاز استفاده بهینه شود.

طلایی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی را می‌توان با توجه به اهمیت و ارزش اقتصادی آب برنامه‌ریزی کرد.
وی اظهارداشت: وقتی زنجیره تولید تکمیل باشد آنگاه ارزش افزوده تولیدات اقتصادی خواهد شد در غیر این صورت انباشت تولید خود مشکل بزرگتری را بوجود خواهد آورد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت:در شرایط تحریم، بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی برای کشور بسیار حساس و حیاتی خواهد بود.

او  از همه دست اندرکاران بخش کشاورزی خواست با نگاه ویژه به این بخش از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای رونق کشاورزی بهره‌گیرند.

در این مراسم از از زحمات غلام حیدر زورقی رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تقدیر شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار