لزوم فراگیر شدن بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت فراگیری شدن بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی  عصر امروز در جلسه بزرگداشت و تجلیل از فرمانده سپاه عاشورا سردار عابدین خرم، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با بیان اینکه باید همه ما دست به دست هم بدهیم تا فریضه الهی را، که امر به معروف و نهی از منکر است در جامعه ساری و جاری شود، خاطرنشان کرد: بحث امر به معروف یعنی مردم را به کار نیک واداشتن و نهی از منکر یعنی اینکه از کار زشت باز داشتن و می‌دانید که از واجبات و فرایض بسیار مهم الهی همین موضوع است.

 

او افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ تذکر لسانی وظیفه همگانی است پس منکر را بشناسید واحتمال تاثیرگذاری بدهید و اولاً از خود و خانواده خود این امر را شروع کنید چرا که احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث رسیدن به سعادت انسان است.

 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات جا بیندازیم چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری منکر کسی است که در مقابل نظام ایستاده و نیاز به مقابله با اوست و معروف نیز کسی است که انقلاب را یاری می‌کند.


در ابتدای مراسم حجت الاسلام میرزایی، جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: باید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاری کند تا آحاد جامعه وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام بدهند و وظیفه اصلی ستاد در بحث واجب الهی در فرهنگ‌سازی، بسترسازی و حمایت از آمران می‌باشد پس باید امر به معروف را در حوزه‌های مختلف ساری و جاری کنیم و از ظرفیت و بستر لازم برای انجام این فریضه الهی استفاده کنیم.


او خاطرنشان کرد: زیربنای جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است و برای تبیین و تشریح امر به معروف و نهی از منکر نیاز داریم تا کارساز‌ترین نوع مشارکت اجتماعی شکل بگیرد.


در ادامه مراسم سردار عابدین خرم، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز گفت: با هدایت نماینده، ولی فقیه در استان درعرصه‌های مختلف در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فعالیت کردیم و فرصت‌های خوبی برای توسعه فعالیت‌های معروف و مقابله با منکر در استان وجود دارد.


سردار خرم افزود: مردم ما قوی بودن نظام اسلامی را از اولین روز تا به حال مشق کرده اند.

 

در پایان جلسه از زحمات سردار عابدین خرم دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تجلیل شد و حجت الاسلام محمد حسن نستوهی به عنوان دبیر جدید این ستاد منصوب شد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.