ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی همزمان با کلاس اولی‌ها انجام می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی ۵ و ۶ ساله هم‌زمان با کلاس اولی‌ها انجام می‌شود.

ثبت نام  پیش دبستانیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سلامی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: گذراندن دوره پیش دبستانی به عنوان یکی از دوره‌های تحصیلی رسمی، بسیار مهم و ضروری است و خانواده‌ها برای رشد بیشتر فرزندان خود، لازم است حتما آنان را در مدارس و پیش دبستانی‌های دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

او مراجعه اولیاء به مدرسه و ثبت نام اولیه را شرط انجام سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانست و از خانواده‌ها خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

سلامی ادامه داد: روسای مناطق و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی نیز موظفند با اطلاع‌رسانی و تمهید الزامات ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی؛ شیوه‌نامه ثبت‌نام ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اجرا کنند.

او در پایان تشکیل کلاس‌های پیش دبستانی دولتی با مشارکت مردم را از اولویت‌های معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: مدیران مدارس دولتی عامل و ناظر تربیتی وزارت آموزش وپرورش در پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی هستند و تعیین میزان مشارکت مردم در راه‌اندازی و اداره کلاس‌های پیش دبستانی دولتی طبق بخشنامه‌های وزارتی، به شورای آموزش و پرورش استان و مناطق تفویض شده است. برنامه عمل این مهم توسط معاونت آموزش ابتدایی استان تهیه و پس از تصویب در شورا لازم الاجراست.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.