راه‌اندازی گذر صنایع دستی شهرکرد مؤثر در فعالیت کارگاه‌های تولیدی

عضو شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی گذر صنایع دستی شهرکرد در معرفی تولیدات صنایع‌دستی سنتی و فعال شدن کارگاه‌های تولیدی مؤثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رئیسی عضو شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری در نشست علنی شورای اسلامی با اشاره به جایگاه صنایع دستی در استان گفت: روند راه اندازی گذر صنایع دستی از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا شهرکرد سرعت یابد و این روند از سوی متولیان تشریع شود.

او افزود: راه‌اندازی گذر صنایع‌دستی از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا شهرکرد با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در معرفی تولیدات صنایع‌دستی سنتی، فعال شدن کارگاه‌های تولیدی موجود و افزایش یازدید گردشگران و شهروندان در کوی نمدمالان مؤثر است.


بیشتر بخوانید: تولیدات صنایع‌دستی با کمترین هزینه بیشترین میزان اشتغالزایی را دارد


رئیسی اضافه کرد: با توجه به معرفی شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد»، بهسازی و ساماندهی کوی نمدمالان این شهر ضروری است.

او ادامه داد: با اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی در این محله می‌توان ضمن حفظ رشته‌های موجود صنایع‌دستی، به احیای رشته‌های غیرفعال و رونق اقتصادی در این حوزه کمک کرد.

رئیسی گفت: حفظ برخی رشته‌های صنایع‌دستی سنتی شهرکرد مانند گیوه‌دوزی، مسگری، آهنگری، کلاه‌مالی و نمدمالی نیازمند بازاریابی قوی و حضور در بازار‌های جدید است.

او افزود: هم اکنون فروش محصولات تولیدی صنایع‌دستی به‌علت گرانی مواد اولیه، ضعف در بازاریابی و نوسانات اقتصادی با مشکلاتی همراه شده است.

رئیسی اضافه کرد: باید به منظور حفظ، توسعه و ترویج رشته‌های صنایع‌دستی بومی، محلی و سنتی برنامه‌ریزی هاب لازم در راستای بازاریابی قوی و حضور هنرمندان این حوزه در بازار‌های جدید اقدام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار