تهیه نقشه کاداستر ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان نقشه کاداستر و اسناد تک برگی آن‌ها تهیه شده است.

تهیه نقشه کاداستر ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هوشنگ کرمی،  مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری است افزود: یکی از بخش‌های مهم قانون حدنگاری و یا تهیه نقشه کاداستر است که باید انجام شود.

او با بیان اینکه پارسال در استان همدان هزار و ۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده است افزود: از ابتدای سال تاکنون هم چهار مرحله حکم قلع و قمع در منطقه حیدره، کیشین، جاده رباط و منطقه حاجی آباد اجرا شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان  اظهار داشت: همچنین از سال ۹۴ تا کنون، ۲۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان همدان رفع تداخل شده است.

کرمی تصریح کرد : کاداستر یا حدنگاری فهرست نقشه‌برداری ثبتی دارای ارزش حقوقی است و براساس مرزبندی آن می‌توان سند مالکیت صادر کرد.

کادستر باعث تعیین محدوده بندی زمین ها به طور دقیق و کاهش اختلافات در محدوده ی زمین ها و جلوگیری از تصرف زمین های ملی و منابع طبیعی از سوی کشاورزان می شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.