اجرای طرح طا‌ها در بازار‌های استان بوشهر آغاز شد

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: با هدف استانداردسازی بازار‌های این استان، طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند مدیرکل استاندارد استان بوشهر بیان کرد: در طرح طاها، کارشناسان استاندارد کالا‌هایی را که مشمول استاندارد اجباری هستند، از واحد‌های صنفی و مراکز فروش می‌خرند و دوباره آن‌ها را سنجش می‌کنند.

او با اشاره به اینکه در این طرح از واحد‌های صنفی مختلف مانند واحدهای عرضه محصولات سلولزی، بهداشتی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی و مکانیکی‌ها بازدید می‌شود، افزود: این طرح در دو مرحله به اجرا در می‌آید که در مرحله نخست از مراکز عرضه برای بررسی کالا‌های عرضه شده از نظر داشتن علامت استاندارد و صحت علامت استاندارد آن‌ها بازرسی می‌شود.

مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: در مرحله دوم هم، کارشناسان، به مراکز عرضه مراجعه می‌کنند و پس از نمونه برداری از کالا‌های پرمصرف و حساس که ارتباط بیشتری باسلامتی مردم دارند،  این فرآورده‌ها را در آزمایشگاه‌های استاندارد آزمون می‌کنند تااز کیفیت محصول اطمینان یابند.

بهره‌مند عنوان کرد: درصورتی که کالای آزمون شده با استاندارد مربوط مغایرت داشته باشد، موارد به اداره کل استاندارد استان و تولیدکننده کالا اعلام می‌شود تا اقدام حقوقی علیه آن واحد صورت گیرد و با واحد صنفی عرضه کننده کالای غیراستاندارد نیز بر اساس قانون برخورد می‌شود.

او افزود: اجرای طرح طا‌ها درکشور اعتمادسازی به علامت استاندارد را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود کیفیت کالا‌های عرضه شده در کشور مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر بیان کرد: پارسال بیش از هفت هزار و ۶۰۰ واحد صنفی استان در طرح طا‌ها ارزیابی کارشناسی شدند.

بهره‌مند در خصوص روش اطمینان از اصالت استاندارد کالاها هم گفت: همه محصولات مشمول رعایت استاندارد اجباری تولید داخل، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی هستند. با فرستادن این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ اعتبار آن به مصرف‌کننده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.