کشف بیش از یک هزار جرم سایبری در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در سال ۹۸، تعداد یک هزار و ۶۹ مورد جرم سایبری در سطح استان کشف شده است، گفت: در این رابطه ۱۴۵ نفر مجرم سایبری نیز دستگیر که بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار  علیرضا مظاهری گفت : پارسال  یک هزار و ۲۰۵ مورد جرم سایبری در استان به وقوع پیوسته است.

او  با اشاره به اینکه درصد کشف به وقوع در سال گذشته برابر با ۸۹ درصد است، افزود : در سال ۹۸ جرائم نسبت به سال ۹۷ به میزان ۶۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه از ابتدای امسال  نیز ۱۵۲ مورد جرم سایبری در استان به وقوع پیوسته است، یاد آور شد: از این تعداد، ۱۹۱ مورد کشف و ۲۸ نفر مجرم سایبری نیز دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۲ نفر از مجرمان دستگیر شده از ابتدای سال جاری تا کنون مرد و ۶ نفر نیز زن بوده اند، گفت :  امسال  نیز میزان جرائم نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است.

سردار مظاهری ادامه داد : بیشترین جرایم در حوزه بانکداری الکترونیکی بوده و همچنین به دلیل فیلترینگ تلگرام درصد وقوع جرایم در این بخش از فضای مجازی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان خاطر نشان کرد: بیشترین جرائم سایبری از ابتدای سال جاری تا کنون و سال گذشته، شامل برداشت اینترنتی، کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت ونشر اکاذیب و ... بوده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.