در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمدجواد ظریف؛

وزیر خارجه ترکیه: مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران هستیم

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از مخالفت خود با تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز در سخنانی گفت کشورش مخالف تحریم های یکجانبه علیه ایران است.

وزیر خارجه ترکیه: مخالف تحریم های یکجانبه علیه ایران هستیم

چاووش اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در ترکیه با اشاره به همه گیری کرونا گفت: کرونا به ما یکپارچگی و همبستگی را آموخت و به همین منظور، ما به همکاری با ایران ادامه خواهیم داد.

چاووش اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در ترکیه با اشاره به همه گیری کرونا گفت: کرونا به ما یکپارچگی و همبستگی را آموخت و به همین منظور، ما به همکاری با ایران ادامه خواهیم داد.

چاووش اوغلو در نشست مشترک خود با وزیر خارجه کشورمان در آنکارا همچنین گفت: ما روند آستانه و نیز مقابله با تروریسم را در منطقه مورد بررسی قرار دادیم. ما به همکاری با ایران در پرونده سوریه و نیز پرونده‌های دیگر در منطقه ادامه خواهیم داد.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله لیبی اشاره کرد و گفت: اختلافاتی در دیدگاه ترکیه و روسیه در زمینه لیبی وجود ندارد. تعویق نشست با وزرای دفاع و خارجه روسیه به منظور تعمق بیشتر در زمینه پرونده لیبی است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: ایران و ترکیه موفق شدند بحران کرونا را پشت سر گذاشته و ایران آماده همکاری با کادر پزشکی ترکیه است.

ظریف همچنین اعلام کرد آمریکا نام خود را در لابه‌لای صفحات سیاه تاریخ در خصوص مقابله با کرونا به ثبت رساند.

وزیر خارجه کشورمان از آغاز پرواز‌های تجاری میان ترکیه و ایران خبر داد و گفت مسأله انتقال گاز طبیعی ایران به ترکیه مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به بحران‌های یمن، لیبی و سوریه گفت: تحولات در سوریه و یمن را مورد بررسی قرار دادیم و ما و ترکیه تلاش داریم تا صلح در یمن برقرار شود. ترکیه به دنبال آن است تا راه حلی صلح آمیز و به دور از جنگ در یمن برقرار شود.

محمد جواد ظریف همچنین اعلام کرد بزودی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایران سفر می‌کند و توافقات تجاری بین دو طرف به امضا خواهد رسید.

او همچنبن گفت به زودی نشستی در تهران در خصوص روند آستانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
درود
آخرین اخبار