مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران مطرح کرد؛

ایجاد گذر فرهنگ بستر جدید فعالیت دستفروشان پاساژ پروانه

مفاخریان گفت: می توان با استفاده از ظرفیت مصوبه مشاغل بی کانون و سیار و ایجاد گذر فرهنگ بستر فعالیت دستفروشان پاساژ پروانه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در نشست خبری آخرین وضعیت پاساژ پروانه گفت: ما در مرکزی به نام جمعه بازار پروانه فعالیتی از دست آفرید شهروندان داریم که تامین کننده احتیاجات است، اما باید گفت مسایل ایمنی و بهداشتی سبب شد بازار پاساژ پروانه برای مدتی تعطیل شود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران افزود: سیاست شرکت ساماندهی مشاغل این بود که از مشاغل سیار بی کانون حمایت شود که خوشبختانه مصوبه شورای شهر تهران نیز بر این موضوع صحه گذاری کرد و شرکت ساماندهی مشاغل مکلف شد سازوکار آن را تهیه و‌تدوین کند.

مفاخریان تصریح کرد: شیوه‌نامه فعالیت مشاغل سیار و بی کانون در شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع تهیه شده و منتظر هستیم در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر بررسی و تصویب شود.

او ادامه داد: با ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگی‌ها انجام شد تا روز بازار‌ها را مجدد دایر کنیم تا نیاز شهروندان تامین و عرضه و تقاضا شکل بگیرد که خوشبختانه مجوز فعالیت بازارچه‌ها گرفته شد و تعدادی از آن‌ها فعال شدند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران تصریح کرد: بسیار خوشحال هستیم که تولیدات بازار پروانه قابلیت عرضه به شکلی پیدا کرده که گردشگری را رونق داده است و این اقدام بسیار برای ما ارزشمند است و به همین جهت بازار‌های فرهنگ و هنر در دستور کار شرکت ساماندهی مشاغل قرار گرفت و امیدوارم امثال در گذر مظفری واقع در منطقه ۶ گذر فرهنگ و هنر را دایر کنیم.

مفاخریان ادامه داد: از شهرداری منطقه تشکر می‌کنم که بستری را فراهم کردند تا فعالیت کارآفرینان در بوستان شهر فراهم شود و این اقدام در حالی است که پیش‌تر فعالیت دستفروشان در بوستان‌ها ممنوع بود.

او با اشاره به قطب گردشگری پاساژ پروانه گفت: روز اول کار پاساژ پروانه هیچ کس تصور نمی‌کرد که این شکل جذب گردشگر برای پاساژ پروانه رخ دهد و این اقدام‌ها می‌تواند افرادی که علاقه‌مند به مسائل نوستالوژیک دارند، بتوانند با حضور در پاساژ پروانه سفری به گذشته داشته باشند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران بیان کرد: ما در شرکت ساماندهی مشاغل آماده هستیم از ظرفیت بوستان شهر برای ادامه فعالیت تولید کنندگان پاساژ پروانه بهره برداری شود و امیدوارم با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد و با شیوع کرونا افزایش پیدا کرده است مانند خرید‌های اینترنتی شکل و شمایل جدیدی ایجاد از فعالیت‌های هنری ایجاد شود.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار