زمینه پرورش نرم تنان در بافق فراهم می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: پرورش نرم تنان به ویژه صدف‌هایی که حاصل آن‌ها مروارید است، برای شهرستان بافق و استان یزد در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم آن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مسعود معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در کارگروه تخصصی تیلاپیا در شهرستان بافق گفت: پرورش نرم تنان به ویژه صدف‌هایی که حاصل آن‌ها مروارید است، برای شهرستان بافق و استان یزد در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم آن در حال انجام است.

او با اشاره به رفع برخی موانع و مشکلات سرمایه گذاران پرورش ماهی تیلاپیا افزود: تلاش شده تا زیرساخت‌های لازم از جمله اب، برق و گاز فراهم و مشکلات در این زمینه رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ادامه داد: برای تسهیلات بانکی، بانک کشاورزی و ملی قول مساعدت دادند، همچنین مشکل برق نیز در حال پیگیری و رفع شدن است.

عظیمی با بیان اینکه بیش از سه هزار استخر در استان یزد داریم و میتوانیم به همین میزان در استان اضافه کنیم، گفت: ترویج بچه ماهی و شبکه سازی تیلاپیا و ترویج مدل‌های اقتصادی از مواردی است که باید با آن توجه شود.

او ورود گونه‌های جدید از تیلاپیا را حرکتی جهشی در استان یزد دانست و افزود: این اقدام می‌تواند تکمیل کننده مشاغلی نو در استان باشد.

کارگروه تخصصی ماهی تیلاپیا به منظور بررسی و مشکلات جوزه این ماهی با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی، معاون استاندار، مسئولان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسوولان استانی و محلی در بافق برگزار شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار