بازار سیاه گیاهان دارویی / کشاورزان بی رغبت در کاشت این گونه گیاهان

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاهان دارویی در فصل برداشت با کمترین قیمت خریداری و وارد بازار سیاه می‌شوند.

پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: گیاهان دارویی در فصل برداشت با کمترین قیمت خریداری و وارد بازار سیاه می‌شوند و بخش اقتصادی این محصولات در کشور در دست بنگاه‌هایی است که سود آن به دست تولید کننده بازگردانده نمی‌شود.

او با بیان اینکه آخرین زنجیره ارزشی گیاهان دارویی فروش و صادرات محصولات است، افزود: نداشتن صادرات و نرسیدن سود به دست تولید کننده گیاهان دارویی باعث بی رغبتی کشاورز در کاشت اینگونه گیاهان می‌شود.

پویان با اشاره به اینکه این زنجیره ارزشی نیازمند ترویج فرهنگ سازی دارد، بیان کرد: قبل از تولید محصول، به کشاورزان مشاوره‌هایی در خصوص کاشت، داشت و برداشت گیاه کم آب بر داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید به دنبال صادرات و ایجاد بازار فروش خوب برای گیاهان کم آب بر که عموما گیاهان دارویی نیز هستند باشیم.

او تصریح کرد: جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی استان تلاش خود را در دادن اطلاعات و دانش کاشت وداشت و برداشت این گیاهان انجام داده است.

پویان عنوان کرد: صادارت گیاهان دارویی نیازمند تلاش ملی است و کشور‌های حوزه خلیج فارس بازار فروش بسیار خوبی برای صادرات گیاهان دارویی است.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.