صرفه جویی روزانه ۳۰۰ کیسه آرد در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از صرفه جویی روزانه ۳۰۰ کیسه آرد در این استان خبر داد.

صرفه جویی روزانه ۳۰۰ کیسه آرد در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بیان اینکه اقداماتی به منظور پیشگیری از تخلف نانوایی‌ها در همدان انجام شده است، گفت: نتایج پس از بررسی‌ها و شفاف سازی از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

او به مصوبات سال گذشته در همین منظور اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ چند مصوبه برای سازمان صمت، فرمانداری‌ها و اداره غله در بحث سامان‌دهی حمل‌ونقل آرد، تحویل آرد و پیگیری میزان کیسه آرد مورد نیاز نانوایی‌ها بوده که اقداماتی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه بخشی از اقدامات مصوب‌شده سال گذشته انجام شده است، بیان کرد: درنظر داریم مابقی اقدامات پیش‌بینی‌شده در این راستا را نیز امسال در حوزه سامان‌دهی حمل‌ونقل آرد و میزان سهمیه هر نانوایی متناسب با جمعیت اطراف آن، انجام دهیم.

پورمجاهد به برگزاری چندین جلسه کارگروه آرد و نان اشاره کرد و افزود: از دستگاه‌های متولی نیز در راستای سامان‌دهی حمل ونقل آرد و میزان سهمیه هر نانوایی کمک گرفته شده است.

او با بیان اینکه به دنبال اقدامات انجام‌شده به منظورجلوگیری از تخلفات نانوایی‌ها روزانه ۳۰۰ کیسه آرد صرفه‌جویی داریم، بیان کرد: این اقدامات ممکن است موجب نارضایتی برخی نانوایی‌ها نیز بشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه فردی که سهمیه آرد را پخت نکرده تا به دست مردم نرساند و به غیر بفروشد طبیعتاً از این تصمیمات ناراضی می‌شود، ادامه داد: ما به نارضایتی و ناراحتی فرد متخلف توجه نمی‌کنیم، بلکه به دنبال این هستیم که برای مردم بهترین شرایط را فراهم کنیم تا حقشان به آن‌ها برسد.

پور مجاهد ادامه داد: تصمیمات گرفته شده و اقدامات انجام شده ربطی به گرانی نان نخواهند داشت و افزایش قیمتی در این خصوص نداریم.

اکنون با توجه به آغاز نظارت‌ها بر تخلف عرضه آرد سهمیه دولتی توسط برخی نانوایی‌ها باید نظارت‌ها بر کیفیت نان عرضه شده نیز دوچندان شود تا متخلفان به بهانه کم شدن سهمیه به دلیل عرضه آزاد، حق مشتریان را ضایع نکرده و به شایعاتی مبنی بر گران شدن نان به دلیل کاهش سهمیه، دامن نزنند.

البته اقدامات مؤثر به منظورجلوگیری از تخلف نانوایی‌ها از سال گذشته آغاز شده و این اقدامات در سال جاری ادامه دارد و با تشدید نظارت‌ها در دو بخش سامان‌دهی میزان سهمیه نانوایی‌ها و کیفیت نان، متخلفان باید بدانند همواره رصد‌ها بر بازار و اصناف مختلف به منظور جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم در هر مقطعی وجود دارد و با هر میزان تخلف در هر صنفی برخورد خواهد شد.

منبع: سپهر غرب

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.