سود و دیرکرد اقساط بانک کشاورزی امهال می شود

بخشودگی سود پس از سررسید و جرائم دیرکرد تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال بانک کشاورزی تا پایان خرداد تمدید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا طاهری بروجنی ، مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان امروز گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی بند (ل) بخشودگی سود پس از سررسید و جرائم دیرکرد تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال تا پایان خرداد تمدید شد.

او  با اشاره به مشاغل الویت دار همانند پرورش آبزیان و گلخانه داران که خسارت دیده اند،  افزود: دولت دیر کرد پرداخت تسهیلات بانکی آن را بخشیده و بدهکاران فقط اصل وام را پرداخت می‌کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان گفت: بدهکارانی که تا پایان ۹۷ سر رسید داشته اند و بدهکاری خود را پرداخت نکرده اند اگر ۲۰ درصد بدهکاری خود را تا پایان مرداد پرداخت کنند می‌توانند بقیه وام را به روز پرداخت کنند.

طاهری افزود: براساس قانون بند خ تبصره ۳۳ قانون بودجه افرادی که سر رسید بدهی آن‌ها از تاریخ یکم مهر ۹۶ تا ۳۱ شهریور ۹۸ است و در این مدت خسارت دیده اند می‌توانند به فرمانداری‌ها، جهاد کشاورزی و بانک‌های کشاورزی مراجعه تا سود آن بخشیده و تنها اصل وام را پرداخت کنند.

او  همچنین به مصوبه شورای پول اشاره کرد و گفت: تولید کننده گان خسارت دیده می‌توانند درخواست خود را به کارگروه که ریاست آن بر عهده استاندار است ارائه دهند و بر اساس آن ۷ و نیم درصد بدهکاری خود را پرداخت و بقیه آن را در ۵ سال بر اساس قانون تمدید کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان همچنین به بسته حمایتی کرونا هم اشاره کرد و افزود: بدهکارانی که اقساط قرض الحسنه اسفند، فروردین واردیبهشت را پرداخت نکرده اند این ۳ قسط به پایان اقساط موکول خواهد شد.

علیرضا طاهری بروجنی با اشاره به اینکه در اجرای بند خ تاکنون برای ۶ هزار و ۸۶۱ نفر با پرداخت ۳۴ میلیارد تومان بخشودگی در نظر گرفته شده است گفت: در اجرای بند ل نیز پارسال ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بدهی ۵۷۳ نفر جذب و ۳۸ درخواست، واصل شده است.

او  در ادامه از تمدید مهلت بیمه برنج، پرتقال و چای تا پایان خرداد خبر داد و تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند برای بیمه محصولات خود به دفاتر خدمات بیمه در سراسر استان مراجعه کنند یا به صورت غیر حضوری و تلفنی برای صدور بیمه نامه خود اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.