بهره مندی بیش از ۶ هزار نفر خانوار روستایی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس گفت: بیش از ۶ هزار نفر خانوار روستایی و عشایری از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان فارس مستمری می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن کمالی رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشار فارس، با اشاره به بهره مندی بیش از ۶ هزار نفر خانوار روستایی و عشایری از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان فارس، اظهار کرد: کشاورزان پشتوانه امنیتی و سیاسی کشور هستند و موتور محرکه چرخه اقتصاد و تولید محسوب می‌شوند.

او افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی به طبقات مختلف جامعه ارائه شد که یکی از این خدمات گسترش نظام بیمه‌ای بوده است.

کمالی ادامه داد: در سال ۱۳۸۴ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستائیان به عنوان یکی از تشکل‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

کمالی در ادامه به مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: هر فرد روستایی و عشایری که حداقل ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه دارد حق بیمه و یا شرایط قانون بازنشستگی پیش از موعد را داشته باشد می‌تواند از مزایای مستمری پیری بهره‌مند شود.

او بیان کرد: هر فرد بیمه شده در هنگام انجام کار دچار حادثه شود و پس از بلا اثر بودن معالجات، بوسیله کمیسیون‌های پزشکی صندوق از کار افتاده شناخته شود بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه می‌تواند از مزایای ماهیانه استفاده کند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشار فارس، برخورداری از بیمه‌های اجتماعی را کمک به جلوگیری از مهاجرت روستایی به شهر، امیدواری به زندگی آینده در مناطق روستائی، مشارکت فعال فرد در تامین آتیه خانواده و تقویت و حفظ رابطه سرپرست خانواده با افراد تحت تکفل عنوان کرد.

او گفت: تاکنون توانسته ایم بالغ بر ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی و عشایر را تحت پوشش این صندوق در فارس قرار دهیم و بالغ بر ۶ هزار و ۹۸۴ خانوار روستایی و عشایری از صندوق استان فارس مستمری می‌گیرند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند به این صندوق اضافه شوند باید حداقل ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان را به صورت ۴ قسط به حساب واریز کنند.

او با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه جدید، افرادی که ۷۰ سال سن و ۱۰ سال بیمه دارند از مستمری بازنشستگی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: مستمری از کارافتادگی هم جزو تعهدات ما و به دو شیوه ناشی از کار و یا غیر ناشی از کار است.

او با بیان اینکه در بحث ناشی از کار مهم پرداخت حق بیمه است و مدت زمان و زمان بیمه اصلا مهم نیست، اظهار کرد: مرجع رسیدگی به این حوادث کمسیون پزشکی است.

کمالی با اشاره به اینکه در حالت غیر ناشی از کار باید فرد حداقل یک سال حق بیمه را پرداخت کرده باشد، افزود: افرادی که به عضویت این صندوق در آیند هم فوت کنند به دو شکل از آنان پشتیبانی می‌شود و پرداخت حق بیمه لازم است و در غیر ناشی از کار علاوه بر پرداخت حق بیمه باید یک سال تمام بیمه را پرداخت کرده باشد.

کمالی با اشاره به اینکه نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای یکی دیگر از خدمات این صندوق است، تصریح کرد: افراد بر اساس قوانین می‌توانند پرونده بیمه خود را از سازمان بیمه دیگری به این سازمان انتقال دهند.

او با اشاره به اینکه امسال اولین سری بازنشستگی حداقل ۱۵ سال سابقه و  ۶۵ سال سن دارد را شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: ۳ هزار و ۸۳۴ نفر شرایط این مورد را داشتند که مراحل بازنشستگی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.