حدیث جهاد حدیث انقلاب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کارنامه سراسر جهاد و شهادت جهادگران نشان از تلاش‌ها و فداکاری‌های سخت کوشانه آن‌ها دارد و این همان آرمان انقلاب برای خدمت رسانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار مدیران جهاد کشاورزی و پیشکسوتان جهاد سازندگی گفت: کارنامه سراسر جهاد و شهادت جهادگران نشان از تلاش‌ها و فداکاری‌های سخت کوشانه آن‌ها دارد و این همان آرمان انقلاب برای خدمت رسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  با بیان اینکه نقش جهادگران در دفاع مقدس فراموش شدنی نیست گفت: جهادگران در آن دوران جلوتر از رزمندگان اسلام حرکت می کردند و رسالت بزرگ جاده سازی، پل سازی و سنگر سازی را بر عهده داشتند.

امام جمعه تبریز با یادآوری فرمایش امام راحل در مورد جهادگران گفت: به حق عنوان سنگرسازان بی سنگر شایسته‌ترین نام برای گردان پشتیبانی، رزمی است که مناطق عملیاتی غرب و جنوب شاهد صحنه‌هایی از جانفشانی‌های آن‌ها بود و در این میان رشادت‌های جهادگران آذربایجانی در تاریخ درخشان‌ خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه اخلاص جهادگران در همه زمان‌ها مشکلات مسیر انقلاب را مرتفع کرده است افزود: جهادگران گمنام در روستا‌ها در عرصه تولید تلاش بسیار فراوانی داشتند و شجاعانه در سخت‌ترین شرایط موانع را از راه انقلاب برداشته اند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی با بیان اینکه جهاد در رفع محرومیت و آبادانی کشور، مبارزه با فقر، توسعه و عمران در روستا‌ها فراموش شدنی نیست گفت: جهادگران در مسیر امام و برای استقلال و خودکفایی کشور گام‌های بلندی برداشته اند.

امام جمعه تبریز گفت: هم اکنون هم جهادکشاورزی در عرصه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، امورعشایر و سایر بخش‌ها با تاسی از همان تفکر و فرهنگ در جهت تامین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی خدمات بسیار ارزشمندی از خود به یادگار می گذارند.

در ابتدای این دیدار فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان و ادارات تابعه گفت: ماموریت جدید سازمان جهاد کشاورزی ایجاد امنیت غذایی بر اساس ۲ محور سیاست‌های پشتیبانی و حمایتی و سیاست‌های راهبردی و هدایتی تعریف و ترسیم شده است.

او ایجاد زیر ساخت‌های کشاورزی، احداث کانال‌های آبیاری، زهکشی، سیستم‌های نوین آبیاری، از جمله سیاست‌های پشتیبانی و حمایتی این سازمان برشمرد و گفت: در راستای افزایش ضریب مکانیزه کردن کشاورزی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۶ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است گفت: از محل اعتبارات رودخانه‌های مرزی و با دستور رهبر معظم انقلاب، در شمال استان آب‌های مرزی برای توسعه کشاورزی به خدمت گرفته شده است.

فتحی با تشریح سیاست‌های راهبردی و هدایتی جهاد گفت: بعنوان مثال در ایام کرونایی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط کارشناسان پهنه برای ارتباط با کشاورزان، ارائه آموزش‌های لازم و ارسال پیام‌های ترویجی و تبلیغی از طریق فضای مجازی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، راه اندازی رادیو‌های اینترنتی و بهره مندی از پتانسیل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی جهت ارائه انواع برنامه‌های آموزشی و ترویج کشاورزی، توسط کارشناسان و متخصصین کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اجرا و عملیاتی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار