افتتاح ۹ طرح کشاورزی در هفتکل

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل از افتتاح ۹ طرح کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسلام بهمنی نیا سرپرست جهاد کشاورزی هفتکل گفت:  ۹طرح کشاورزی با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

او افزود: این طرح‌ها شامل یک واحد مرغداری گوشتی با اعتباری بالغ بر ۱۰  میلیارد ریال، ۲ واحد کارخانه خوراک طیور با ظرفیت مجموع ۳۰ هزار تن با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، ۵ واحد پرواربندی بره با ظرفیت یکهزار و   ۴۰۰ راس دام با اعتباری ۳۰ میلیارد ریال و یک واحد گلخانه با ظرفیت ۶ تن افتتاح و کلنگ زنی گردید.

 بهمنی نیا با اشاره به اشتغالزایی در این طرح ها تصریح کرد:  با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۲۵ نفر بصورت مستقیم و ۶۰ نفر غیر مستقیم در شهرستان شغل ایجاد می‌شود و عملکرد محصول هندوانه در هر هکتار ۴۵ تن و طالبی و خربزه ۲۵ تن در هر هکتار بوده است و پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت ۱۱ هزار تن هندوانه، طالبی و خربزه برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی هفتکل ادامه داد: ارقام هندوانه کشت شده ساکاتا رایان و B۳۲ و رقم طالبی ساوه وخربزه آناناسی و مشهدی است و این محصولات به صورت تیپ کشت شده و آب مورد نیاز این محصولات از طریق بند‌های خاکی تامین گردیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.