چین خواستار برقراری ثبات در شبه جزیره کره شد

وزارت خارجه چین در واکنش به وقوع انفجار در مرز میان دو کره، خواستار برقراری صلح و ثبات در این منطقه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای خواستار برقراری آرامش و ثبات در شبه جزیره کره شد.

وزارت خارجه چین در این بیانیه که بلافاصله پس از انفجار در منطقه مرزی دو کره صادر شد، اعلام کرد پکن خواهان برقراری صلح در شبه جزیره کره است. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن به برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره، در میانه تنش‌های میان سئول و پیونگ یانگ، امیدوار است.

بیانیه وزارت خارجه چین پس از آن منتشر شد که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از وقوع انفجار مهیب در منطقه غیرنظامی مرز بین دو کره خبر داد. این خبرگزاری با استناد به برخی منابع اعلام کرد این انفجار در نزدیکی مجتمع صنعتی شهر کائسونگ (Kaesong) در نزدیکی مرز کره شمالی رخ داد.

به ادعای خبرگزاری یونهاپ ممکن است پیونگ یانگ دفتر ارتباط بین دو کره را در شهر کائسونگ منفجر کرده باشد. وزارت اتحاد کره جنوبی تأیید کرده است که انفجار در دفتر ارتباط بین دو کره در شهر مرزی کائسونگ در ساعت ۱۴:۴۹ به وقت محلی رخ داده است.

پیشتر ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد برای اعزام نظامیان خود به منطقه‌های مرزی عاری از تسلیحات این کشور با کره جنوبی و هرگونه تصمیم دولت این کشور درباره اقدامات خارجی آماده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار