معاون خدمات شهری شهرداری تهران:

شهروندان از روشن کردن آتش در بوستان‌ها خودداری کنند

عطایی گفت: شهروندان در زمان حضور در بوستان‌ها از ایجاد آتش برای تهیه و طبخ غذا خودداری کنند و به اعتقاد من باید این فرهنگ در بین شهروندان تغییر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر عطایی مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری تحلیل علت آتش سوزی‌های اخیر در بوستان‌ها گفت: پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم‌ و در همان زمان، ۵۵ میلیمتر باران بارید که از زمان تأسیس ایستگاه مهر آباد بی سابقه بود.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه نیز شاهد‌ بارش باران بودیم که در ۳۲ سال اخیر بی سابقه بود که همه‌ انتظار وقوع سیل داشتند و علت آن بود که در زمان ۱۸ دقیقه ۲۵ میلیمتر باران بارید و خوشبختانه به علت آمادگی از پیش توانستیم از آن‌ عبور کنیم.

عطایی ادامه داد: بارش‌ها موجب سرسبزی بسیاری در سطح شهر شد و باید گفت تمام شهروندان به حفظ محیط زیست و فضای سبز تعصب خاصی دارند.

او بیان کرد: نکته‌ای که باید به شهروندان یاد آوری کرد این است که شهروندان در زمان حضور در بوستان‌ها از ایجاد آتش برای تهیه و طبخ غذا خودداری کنند و به اعتقاد من باید این فرهنگ در بین شهروندان تغییر کند.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: انداختن یک ته سیگار روشن و وزش باد یکی دیگر از علت‌های آتش سوزی در بوستان هاست و در ادامه باید تأکید کرد شهروندان از رها کردن شیشه و بطری در فضای سبز خودداری کنند، زیرا با تابش عمود خورشید همان بطری به مانند عدسی عمل می‌کند و باعث بروز آتش سوزی در بوستان‌ها می‌شود.

عطایی ادامه داد: کارگران شهرداری به شکل تعمدی هیچ یک از علف‌ها را آتش نمی‌زنند و اگر فیلمی منتشر می‌شود به معنای تعمد در اقدام نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار