مشاور ترامپ: آمریکا مایل به خروج نظامی از عراق و سوریه است

مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه با اشاره به گفتگو‌های واشنگتن و بغداد مدعی شد دونالد ترامپ مایل به خارج کردن نظامیان آمریکایی از عراق و سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، گابریل سوما، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خروج نظامی از عراق و سوریه ابراز تمایل کرده است.

وی درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق گفت: دو دولت عراق و آمریکا درباره خروج نیرو‌ها به توافق رسیده‌اند، اما جدول زمانی برای این مسئله مشخص نکرده‌اند.

سوما افزود: گفتگوی جاری میان آمریکا و دولت عراق در سطح عالی‌رتبه نیست و به نمایندگانی از سوی دو دولت منحصر می‌شود و این گفتگو زمان زیادی ـ بالغ بر چند ماه ـ خواهد برد تا در آن چندین پرونده بررسی شود.

در همین حال، عبدالکریم هاشم، معاون ارشد وزارت خارجه عراق و رئیس تیم مذاکره‌کننده این کشور در گفتگو‌های راهبردی بغداد- واشنگتن از بند‌های ویژه خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق پرده برداشت و اعلام کرد: بند چهارم بیانیه مشترک تاکید می‌کند که آمریکا باید به حاکمیت عراق، تصمیمات اتخاذ شده در دو قوه مقننه و مجریه احترام بگذارد. در این بند احترام به تصمیم پارلمان درخصوص عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از عراق صراحتا عنوان شده و همچنین به عقب نشینی بخشی از نیرو‌های آمریکایی در ماه‌های اخیر اشاره شده است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در نخستین سخنان خود پس از برگزاری نشست مجازی مذاکرات راهبردی اعلام کرد که در این مذاکرات، بر خروج همه نیرو‌های آمریکایی از عراق و برچیده شدن تمامی پایگاه‌های این کشور تأکید شد و این به معنی پذیرش مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی است.

نخستین جلسه مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا پنج‌شنبه هفته گذشته به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در آن روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اقای مشاور .. بگو هر چه زودتر بره
آخرین اخبار