یزد، شهر دوستدار کودک

عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد از راه اندازی اداره شهر دوستدار کودک در شهرداری یزد خبر داد.

ونوس عامری عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با همکاری وزارت کشور و معاونت زنان و خانواده و با محوریت معاونت شهرداری، اداره شهر دوستدار کودک در شهرداری یزد تشکیل شد.

او افزود: هدف از تشکیل این اداره در نظر گرفتن سهم کودکان در بودجه بندی‌های شهر و تصمیم گیری‌های شهری است.

عامری با بیان این مطلب که پیش از این در تصمیم گیری‌های شهر، دو گروه از شهروندان که عبارتند از کودکان و معلولین نادیده گرفته شده اند، اظهار داشت: اداره شهر دوستدار کودک تصمیم دارد تا شهر را متناسب با این دسته از شهروندان که سرمایه‌های آینده هستند طراحی کند.

او ادامه داد: به منظور هماهنگی با دیگر نهاد‌ها نیز از تمامی نهاد‌هایی همچون معاونت بانوان و خانواده، کانون وکلا در رابطه با حقوق کودکان، اداره آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در رابطه با کودکان فعالیت دارند دعوت شد تا در تصمیمات اداره شهر دوستدار کودک حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: در این راستا برای اولین بار کمیته کودکان و نوجوانان در شورای اسلامی شهر یزد تشکیل شد.

ونوس عامری تصریح کرد: طراحی اسباب بازی‌های خلاق در پارک‌ها برای کودکان، متناسب کردن وضعیت پارک‌ها برای کودکان، احداث فرهنگسرای کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی برای رویداد‌های ویژه کودکان از جمله طرح‌هایی است که اداره شهر دوستدار کودک در دستور کار دارد.

عامری درباره رویداد‌های فرهنگی مورد توجه در این طرح به جشنواره تئاتر عروسکی و سه شنبه‌های بافت گردی برای بازدید کودکان از بافت تاریخی شهر اشاره کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار