دبیرکل ناتو: به دنبال جزئیات درباره خروج نظامیان آمریکا از آلمان هستیم

ینس استولتنبرگ و وزیر خارجه آلمان در بیانیه‌های جداگانه‌ای از جزئیات دقیق تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از آلمان اظهار بی‌اطلاعی کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز سه شنبه در بیانه‌ای با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از آلمان گفت ناتو به دنبال جزئیات اطلاعات و جزئیات این تصمیم است.

روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از آلمان و هزینه نکردن این کشور برای نیروی دفاعی خود، اعلام کرد ۹ هزار و پانصد سرباز خود را از این کشور خارج کرده و حمایت خود از اروپا را کاهش خواهد داد.  

استولتنبرگ در ادامه و با اشاره به اینکه با ترامپ صحبت‌هایی داشته و در گفت‌وگوی خود با آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان متوجه شده او نیز اطلاعی از جزئیات تصمیم ترامپ ندارد، در بیانیه‌ خود گفت: «هنوز اطلاعی نداریم که چه زمانی این کار انجام خواهد شد.»

دبیرکل ناتو همچنین گفت به ترامپ گفته است که حضور نظامیان آمریکایی در آلمان تنها نقش حفاظتی نداشته و برای ایالات متحده این امکان را فراهم می‌کند تا قدرتی فراتر از قاره آمریکا داشته باشد و افزود: «این مسئله دوجانبه میان آمریکا و آلمان است اما برای کل متحدان نیز حائز اهمیت است.»

همچنین امروز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد آلمان هیچ اطلاعی از جزئیات دقیق تصمیم ترامپ ندارد.

ماس در صحبت‌هایش تاکید کرد حضور نیرو‌های آمریکا در خاک آلمان دوجانبه بوده و باعث تقویت نیروی دفاعی دو کشور است و برلین بر اهمیت باقی ماندن سربازان آمریکایی در آلمان به خاطر امنیت واشنگتن و اتحادیه اروپا تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار